De Valk A1 – EMK A1 3 – 5

Geplaatst op: zondag 14 februari 2016 om 11:00.

Vandaag was het dan eindelijk zover: onze najaarskampioen EMK A1 kon eindelijk aan iedereen laten zien klaar te zijn voor de nieuwe voorjaarscompetitie. Na de winterstop en carnaval stond dan eindelijk een wedstrijd gepland die ook definitief door zou gaan (de wedstrijd was gepland op kunstgras). Onder mooie weersomstandigheden en onder het toeziend oog van de harde kern en hoofdtrainer Toon van der Loo begon EMK aan een hoopvolle 2e competitiestart. Na aftasten van beide kanten was het EMK dat een klein overwicht creëerde zonder echt gevaarlijk te zijn. Halverwege de 1e helft moest een overtreding op de rand 16 meter er uiteindelijk aan te pas komen voor de eerste echte kans. Sem nam deze gelegenheid aan en schoot de toegekende vrije trap direct tegen de touwen, 0-1. Dit was tevens het hoogtepunt van de kant van EMK de eerste helft want binnen een tijdsbestek van 15 minuten had De Valk de wedstrijd doen kantelen, resulterend in een 3-1 ruststand.

Onder het genot van een kop thee werd de 1e helft geanalyseerd en een te volgen strijdplan gesmeed. EMK hervatte de 2e helft furieus wat direct resulteerde in een terecht toegewezen penalty i.v.m. hands. Zoals een aanvoerder betaamt eiste Sem de bal op en de aansluitingstreffer was een feit: 3-2. Vanaf dat moment was er nog maar 1 partij die de wedstrijd dicteerde. Via mooi combinatievoetbal werd Daan steeds vaker gevonden die zijn tegenstander keer op keer de baas was. Het was dan ook een kwestie van tijd toen uiteindelijk Ali de dik verdiende 3-3 liet aantekenen. Hiermee leek het verzet van De Valk gebroken en kwam de ware aard van EMK bovendrijven: pressing, beleving, coaching maar vooral het elkaar gunnen van de bal was een lust voor het oog. Door deze teamprestatie waren het uiteindelijk Wout en Frank die het vonnis voltrokken en de 3-5 einduitslag op het scorebord deed rechtvaardigen. Een wedstrijd met twee gezichten maar waaruit moed kan worden geput.

Complimenten aan het hele team en de supporters !

EMK A1 2015 2016

De stand in de 3e klasse 3.10 na vandaag:

Stand 3e klasse 3.10