De Weebosch – EMK 1 – 4

Geplaatst op: zondag 12 mei 2024 om 21:30.

Onder heerlijke weersomstandigheden en op een goed bespeelbaar veld, vond vanmiddag de wedstrijd plaats om de 9e- en 10e plaats op de ranglijst in de 5e klasse E. In de openingsfase van de wedstrijd waren beide teams aan elkaar gewaagd, was het voetbal aan beide zijden prima verzorgd en was het wachten tot deze wedstrijd echt zou ‘ontbranden’. Na een kleine 10 minuten was de eerste doelkans voor EMK na een prima uitgevoerde counter van EMK na een lange pass van Finn van Dooren op Sjef Sanders, welke tot corner werd verwerkt en vervolgens door dezelfde Finn van Dooren rakelings naast het doel werd gekopt. In de fase hierna verlegt De Weebosch veelvuldig het spel via de zgn. wisselpass (waar EMK de nodige moeite mee heeft), maar wel vanuit de organisatie de controle over de wedstrijd blijft bewaken. Na een klein half uur voetbal wordt een corner van EMK uitverdedigd maar de afgeslagen bal beland voor de voeten van Kevin Aarts die de bal rakelings over schiet. Bij de volgende aanval van De Weebosch dreigt een serieuze doelkans te ontstaan, maar deze wordt nog net tijdig onderschept door Tim de Vries. In de slotfase van de eerste helft wordt het veldspel aan beide zijden wat slordig, krijgt De Weebosch nog een grote doelkans welke door Luke Hilt van de doellijn wordt gehaald en is de 0-0 ruststand een juiste afspiegeling van de verhoudingen op het veld.

In de rust vinden er enkele omzettingen plaats en gaan beide ploegen op jacht naar de overwinning. Opnieuw is de eerste kans voor EMK maar het schot van Julian Scholz wordt uitstekend gepareerd door de keeper van de thuisploeg. De Weebosch gaat met een hoger tempo spelen en krijgt op de rand van de 16-meter een vrije trap die met een voortreffelijke redding door EMK-doelman Niels van Schaijik uit de kruising wordt getikt. Met nog een ruim half uur te spelen zet De Weebosch een aanval op over de rechtervleugel welke in eerste instantie nog wordt gekeerd door Niels van Schaijik, maar die vervolgens in de rebound kansloos is; 1-0. EMK laat zich hierdoor niet uit het veld slaan en met name de slag op het middenveld wordt op fysiek gewonnen. Via een aanval over rechts gevolgd door een prima voorzet van Julian Scholz, rond Thijm Olfers perfect af en is de stand weer in evenwicht; 1-1. Vlak erna is er een kopie van de eerder uitgevoerde aanval via Julian Scholz gevolgd door een schot van Sjef Sanders dat net over gaat. Met nog een kleine twintig minuten te spelen is er een verre ingooi van Lucas van der Leij die door Thijm Olfers prima wordt verlengd en vervolgens bij de tweede paal door Julian Scholz wordt ingekopt; 1-2. EMK krijgt vleugels en voelt dat de wedstrijd zich in de beslissend fase bevindt, De Weebosch probeert via de lange bal de wedstrijd nog te keren, maar het is EMK dat via een combinatie van Kevin Aarts en Tayfun Yilmaz, Julian Scholz opnieuw vrij voor de keeper zet die vervolgens prima afrond; 1-3. In de slotfase vloeien de krachten aan beide zijden weg (vanwege het hoge tempo en de hoge temperatuur), gooit Kevin Aarts de wedstrijd bijna in het slot als een vrije trap via de lat net niet in het doel beland. De Weebosch valt nog wel aan maar is onzuiver in de passing, en EMK blijft op karakter (eenvoudig) overeind. In de absolute slotfase is er een snel genomen vrije trap van Kevin Aarts welke door de inlopende Daan de Jong uitstekend wordt afgerond; 1-4.

Complimenten voor de inzet en karakter mannen: een verdiende zege vanmiddag!