DEES – EMK 1 – 1

Geplaatst op: zondag 10 maart 2024 om 20:45.

Vanmiddag stond in Wintelre de ontmoeting op het programma om de 12e- en 13e plaats op de ranglijst, onderlinge prestige was hetgeen telde vanmiddag. De voorzichtige- eerste lenteomstandigheden zorgden voor een aardige voetbalsfeer deze middag , waarbij beide ploegen vanaf het beginsignaal aan elkaar gewaagd waren. EMK had vanwege blessures en schorsingen enkele aanpassingen moeten maken die het beleid om richting de toekomst meer jeugd in te brengen, volledig ondersteunde. Beide teams konden tot aan de 16-meter prima voetballen, maar de aanvallende opties waren redelijk beperkt aan beide zijden waarbij het vanaf de beginfase duidelijk werd dat doelpunten wel eens duur konden zijn vanmiddag. DEES leek na ruim een half uur spelen op voorsprong te komen toen een aanvaller EMK-doelman Kostas Triantos omspeelde maar de bal vervolgens totaal verkeerd raakte waardoor hij naast het doel verdween, tot grote ontsteltenis van het thuispubliek. Vervolgens kreeg ook EMK enkele doelkansen via Tayfun Yilmaz en Thijm Olfers, maar beiden slaagde er niet om de bal tussen de palen te krijgen. Op slag van rust leide een verkeerde inspeelpass van EMK nog voor een kans voor DEES maar Kostas Triantos had goed oog op de bal. De ruststand van 0-0 was een logisch gevolg.

Na rust was de eerste beste kans voor EMK na goed doorkomen van de ingevallen Willem van de Vondervoort (O23), die zijn schot slechts ter dele gekeerd zag door de keeper van DEES waardoor de rebound van Tayfun Yilmaz zorgde voor de 0-1 voorsprong. Na deze voorsprong kwam de wedstrijd in een fase terecht die zich voornamelijk op het middenveld afspeelde, waarbij beide teams weinig konden creëren. EMK verzuimde om te blijven voetballen en beperkte zich meer en meer tot het behouden van de voorsprong, waarbij ook DEES zich besefte dat het meer moest brengen vanmiddag om nog überhaupt aanspraak te mogen maken op een resultaat. Met nog een kwartier te spelen loerde EMK op de spaarzame kansen, terwijl DEES meer en meer aan begon te dringen zonder echt serieus gevaarlijk te worden. Beide teams hadden het oog op de klok en na enkele doelkansen voor DEES leidde een van de laatste aanvallen op basis van het spelbeeld tot de terechte gelijkmaker; 1-1. In de slotminuten probeerde DEES zelfs nog de drie punten nog in eigen huis te houden, waar het uiteindelijk niet in slaagde zich ook beseffend dat dat teveel van het goede zou zijn geweest.

De O23 spelers aan de kant van EMK (Marco Cox, Naut van Meurs, Thijs Jacobs, Tijn Schouten en Willem van de Vondervoort), verdienden een groot compliment vanmiddag: klasse boys!