DEES – EMK 1 – 3

Geplaatst op: zondag 6 november 2022 om 21:15.

Op het moment dat EMK aankwam in Wintelre voor de wedstrijd tegen DEES, arriveerde ook de herfst. Vanwege de weersvoorspelling waren slechts de ‘harde kern’ van beide clubs gearriveerd voor deze wedstrijd in de middenmoot van de 5e klasse C. Vanaf de openingsfase nam EMK het initiatief en was het DEES dat via de omschakeling probeerde kansen te creëren. Daar waar EMK het meeste aanspraak mocht maken op de openingstreffer zorgde een fout achterin voor de openingstreffer van DEES; 1-0. Meteen hierna zorgde Finn van Dooren voor de gelijkmaker met een prachtig afstandsschot; 1-1. Na slechts een kwartier spelen werd het ongelijk van de thuisblijvers bewezen: het was een aantrekkelijk duel met twee aan elkaar gewaagde teams. Na een dik half uur spelen zorgde Steve de Ronde voor de voorsprong voor EMK (1-2) met opnieuw een goed uitgevoerd afstandsschot. Met deze stand werd ook de rust bereikt.

Na rust probeerde DEES de wedstrijd te laten kantelen, maar EMK gaf geen krimp. Meer en meer maakte het collectief van de ploeg uit Nuenen de wedstijd ‘dood’ en gaf niets meer weg, terwijl het zelf steeds meer dreigender werd. Vanwege de tussenstand bleef de wedstrijd open maar feitelijk vocht DEES voor de laatste kansen op een punt, daar waar EMK overduidelijk de drie punten mee terug wilde nemen naar het Eeneind. Een kleine 10 minuten voor het einde viel de beslissing in de wedstrijd, toen een fout achterin bij DEES de inleiding vormde tot de 1-3 voorsprong (eigen doelpunt). DEES drong nog wel aan zonder echt gevaarlijk te worden en EMK speelde vakkundig de wedstrijd uit en besefte de gastheer uit Wintelre dat de gasten vandaag duidelijk meer aanspraak mochten maken op de overwinning.

De ploeg van EMK krijgt steeds meer gestalte en raakt meer en meer op elkaar ingespeeld: de ervaring en aankomende jeugd vormen een sterk collectief.