Dommelen – EMK 2 – 1

Geplaatst op: maandag 12 oktober 2015 om 08:15.

Voor EMK-trainer Toon van der Loo is het telkens een puzzel om een goed team op de been te brengen daar een vrijwel volledig elftal in de lappenmand zit en er bovendien nog twee onverwachte afmeldingen waren. In de opstelling van EMK stond verrassend Christian Messerschmidt in de spits. De wedstrijd werd gespeeld onder zonnige weersomstandigheden op het kunstgras van Dommelen. De eerste kans was in de 5e minuut voor Dommelen maar de bal ging voorlangs het doel van Edwin Cuppen. Gaandeweg de eerste helft kon Dommelen zich niet meer ontworstelen aan het pressievoetbal van EMK. Na een half uur waren er meerdere kansen voor EMK. Een schot van Christian Messerschmidt vloog langs de goal van Dommelen. EMK kon vervolgens niet profiteren van gepruts in de defensie van Dommelen. Op een hoekschop kwam de bal in de dertigste minuut voor de voeten van Rick Slaats net buiten het strafschopgebied: met een fantastische volley in de linker bovenhoek bleek de keeper van Dommelen kansloos te zijn, 0-1. EMK bleef druk uitoefenen. Een voorzet van Edwin Sleegers kon net niet omgezet worden in een doelpunt. Dommelen kwam op het middenveld spelers tekort en moest het spel van EMK ondergaan. Kort voor rust werd de keeper van Dommelen geklopt met een mooie lob van Christian Messerschmidt. De supporters van EMK begrepen niet waarom het doelpunt vanwege buitenspel werd afgekeurd.

Na de rustpauze kwam Dommelen beter voor de dag en zette EMK onder druk. Het gevaar voor EMK kwam vooral uit vrije trappen en hoekschoppen. Na een kwartiertje kon Dommelen de gelijkmaker scoren na geharrewar in het strafschopgebied als gevolg van een corner, 1-1. Edwin Cuppen mocht van geluk spreken dat een afgeweerde bal op de bovenkant van de lat caramboleerde. Beide teams probeerden hierna de winst naar zich toe te trekken en daarbij was Dommelen fortuinlijker dan EMK met een counter van rechts gevolgd door geharrewar voor de goal van EMK. Van dichtbij werd de 2-1 gescoord kort voor het einde van de officiële tijd. In de blessuretijd probeerde EMK nog een punt te redden maar dat lukte niet.

Al met al een sportieve wedstrijd met teams die aan elkaar gewaagd waren.

EMK 1 2015 2016

NBI International