DOSKO’32 – EMK 7 – 3

Geplaatst op: zondag 29 oktober 2023 om 19:45.

Hoewel de uitslag anders doet vermoeden, speelde EMK één van haar beste wedstrijden van het lopende seizoen tot nu toe. EMK speelde voor het eerst dit seizoen met haar ‘vaste’ basis elftal en zowel de veldbezetting als de organisatie stonden goed. Al in de eerste minuut van de wedstrijd had Kevin Aarts de openingstreffer op zijn schoen, maar de doelman van DOSKO verwerkte het schot met een prima redding tot hoekschop. Na 5 minuten spelen verzond Daan de Jong een splijtende dieptepass op Lars Voorkamp die met een prima passeerbeweging over de linkervleugel, Tayfun Yilmaz in stelling bracht die prima afrondde; 0-1. Vlak erna was het Steve de Ronde die met een prima individuele actie bijna de score kon verdubbelen, maar de bal ging net voorlangs het doel. Terwijl DOSKO’32 nog niet echt een serieuze doelkans had gehad, was het vlak erna een foutje achterin bij EMK dat zorgde voor de gelijkmaker; 1-1. EMK liet zich hierdoor niet echt uit het veld slaan en net voor het aanbreken van de rust was er een prachtige actie van Finn van Dooren (eigen doelpunt of niet?), die zorgde voor een op dat moment verdiende 1-2 voorsprong.

Zoals zo vaak zorgde de onderbreking voor een verstoring van het wedstrijdritme aan de kant van EMK, moest noodgedwongen Luke Hilt (die een prima verdedigend duo vormde met Daan de Jong) vanwege ziekte vervangen worden en was er een tactische omzetting noodzakelijk. DOSKO’32 nam direct na rust het initiatief en vrijwel direct liet het de gelijkmaker aantekenen (2-2), uit een goed uitgevoerde aanval. EMK toonde nogmaals haar veerkracht door opnieuw te scoren, ditmaal was het Steve de Ronde die EMK opnieuw aan de leiding bracht; 2-3. Het was tekenend voor het niet lang de bal in de ploeg kunnen houden de tweede helft, dat direct vanaf de aftrap de stand alweer gelijk was (3-3). Nog voordat de slotfase van de wedstrijd aanbrak, besliste een individuele fout aan de zijde van EMK de wedstrijd. Een foutieve inspeelpass kwam in de voeten van een aanvaller van DOSKO’32 die dit cadeautje direct verzilverde; 4-3. Het geloof in een goed resultaat was gebroken en dat resulteerde in de slotfase van de wedstrijd nog voor drie doelpunten waarmee er een geflatteerde 7-3 eindstand op het bord kwam.

Belangrijk om nog te noemen was het foutloze optreden van de jonge scheidsrechter Roan Verweij vanmiddag.

Positieve aanknopingspunten voldoende om mee te nemen naar volgende week, voor de staf en de ploeg van EMK.