DOSL – EMK 5 – 1

Geplaatst op: zondag 17 oktober 2021 om 19:00.

Voorafgaand aan de wedstrijd had de technische staf haar handen vol aan het samenstellen van de wedstrijdselectie: blessures en schorsingen zorgden voor een kwalitatief uitgedunde groep die moest aantreden tegen DOSL. Toch was het EMK dat in de openingsfase goed begon aan de wedstrijd en ook de beste kansen kreeg op het openingsdoelpunt. Met name Rick van den Bogaard zorgde voor veel gevaar vanaf links maar de keeper van DOSL had goed het oog op de bal. Bij de eerste beste aanval van DOSL over de linkerkant van EMK werd het openingsdoelpunt van de wedstrijd gemaakt, 1-0. In het kwartier dat hierop volgde werd de wedstrijd beslist doordat DOSL nog drie doelpunten scoorde.

Na rust was de openingsfase een kopie van de eerste helft met opnieuw de beste kansen voor EMK. Toch liet EMK het publiek tot de 70e minuut wachten op de eretreffer voor EMK: Rick van den Bogaard nam een dieptepass in één keer aan en verraste de keeper met een geplaatst afstandsschot, 4-1. Uit de volgende aanval maakte DOSL de 5-1 en liep de wedstrijd zonder bijzonderheden heden naar het einde. Noemenswaardig aan de kant van EMK waren het debuut in EMK 1 van Stan van den Dungen en Rob van Moorsel.

Hoewel de uitslag anders doet vermoeden knokte EMK vandaag als één team en was ook de inzet er een die bij EMK past.