DVS – EMK 1 – 2

Geplaatst op: zondag 9 september 2018 om 20:00.

Vandaag stond de tweede bekerwedstrijd tegen DVS op het programma, welke ook gold als voorbereiding op de start van de competitie in de 4e klasse F. In de openingsfase zocht EMK even naar de organisatie van waaruit het kon gaan voetballen. Na een klein kwartier voetbal nam EMK het initiatief in de wedstrijd en ontstonden er de eerste kansen, zo was er een combinatie tussen Kevin Aarts en Rick van den Bogaard (rakelings over het doel) en een corner van Rick Slaats die door Hein van den Bosch naast werd gekopt. Pas in de 22e minuut was er de eerste kans voor DVS, het gekraakte schot was een makkelijke prooi voor Ramon Leenen. Hierna werd EMK gevaarlijk via Rick van den Bogaard, die één-op-één voor de keeper van DVS kwam, die nog redding kon brengen. Vlak hierna was het toch raak toen Rick van den Boogaard vanaf links een mooie cross pass gaf op Kevin Aarts die met een strak schot de keeper kansloos liet, 0-1.

De tweede helft begon EMK in dezelfde samenstelling terwijl DVS iets meer met aanvallende intenties begon. In de 53e minuut was er een afvallende bal resulterend in een afstandsschot van DVS dat over het doel ging. Hierna was het EMK dat via een schietkans voor Kevin Aarts en een fraaie pass van achteruit verzorgd door Hein van den Bosch die daarmee Rick van den Bogaard in stelling bracht, de eerste kansen creëerde. In de 67e minuut dacht het thuispubliek dat DVS langszij kwam, maar een ‘zeker’ doelpunt van DVS sprong via de paal terug in het veld. In de 70e minuut mocht Alex van Otterdijk zijn verdienstelijk debuut maken in EMK 1. Kort hierna leek Rick van den Bogaard de wedstrijd in het slot te gooien toen hij na een fraaie passeerbeweging de 0-2 aan liet tekenen. Een kwartier voor tijd kwam DVS na een onachtzaamheid achterin op 1-2 en ontstond er nog enigszins een slotfase waarin DVS kansen kreeg op de gelijkmaker, en EMK via de counter de kansen op een grotere einduitslag.

Onder het aangename nazomerweer een nuttige wedstrijd met aanknopingspunten voor de technische staf.

Opstelling EMK: Ramon Leenen, Daan de Jong, Danny Vreven, Hein van den Bosch, Ben van Kemenade (51. Luke Hilt), Sem van den Dungen (59. Robert van de Ven), Rick Slaats, Eric Ribot, Rick van den Bogaard, Bas Verberne (69. Alex van Otterdijk), Kevin Aarts.

Uitslagen