DVS – EMK 2 – 2

Geplaatst op: vrijdag 25 februari 2022 om 20:25.

Onder zeer sfeervolle omstandigheden (de carnavalviering  van DVS verplaatste zich van de kantine naar de tribune), werd de staartwedstrijd van de ranglijst 4e klasse F gespeeld. DVS maakte direct vanaf de aftrap haar intenties duidelijk, maar doelman Gilles was de winnaar van het eerste 1:1 duel met een uitstekende redding. DVS had in de openingsfase het initiatief maar EMK speelde zeer compact met een versterkt- en ervaren middenveld en ook de verdediging stond als een huis. DVS was de meest dreigende partij en het publiek wachtte enthousiast op het openingsdoelpunt van de thuisclub, maar een prima dieptepass van Robert van de Ven werd op snelheid opgepikt door Daan van de Ven die vervolgens de 0-1 voorsprong aantekende. Ook hierna was DVS de bovenliggende partij maar het sterke collectief van EMK kon de verkregen voorsprong mee naar de rust nemen.

Na rust bleef het spelbeeld onveranderd en probeerde DVS de druk op EMK op te voeren maar zowel de verdediging en Gilles voorkwamen samen de in de lucht hangende gelijkmaker. Een half uur voor tijd was het de individuele klasse van Daan van de Ven die met een actie op snelheid de bal in de verre hoek schoot en ervoor zorgde dat EMK een 0-2 voorsprong kon koesteren. DVS probeerde wanhopig terug in de wedstrijd te komen, maar EMK gaf vrijwel niets weg: inzet en strijd werden als één team geleverd. Toch viel een klein kwartier voor tijd de aansluitingstreffer na en ongelukkig moment achterin (1-2) en tekende zich een spannend slotoffensief af. EMK gaf alles en leek lange tijd stand te houden, tot vijf minuten voor tijd alsnog de gelijkmaker viel. In de blessuretijd probeerde DVS de overwinning nog in eigen huis te houden (gesteund door het vroeg gestarte carnaval), maar EMK mocht het gelijkspel vieren als een mentale overwinning.

Een spannende- en boeiende wedstrijd geleverd door onze ervaring, gecombineerd met de aankomende jeugd: klasse boys!