EMK 1 (zaal) – Brabantia 3 5 – 4

Geplaatst op: zaterdag 22 oktober 2016 om 11:15.

Na het verlies van vorige week tegen FC Eindhoven 4 was het zaak voor EMK om weer 3 punten te pakken en zodoende bovenin mee te blijven doen. Aangezien Fabian op het laatste moment afhaakte, zorgde Robbert ervoor dat hij zijn tentamen op tijd af had om zodoende trainer Dirk de mogelijkheid te geven 7 spelers op te stellen. De tegenstander was met 10 spelers (!!) afgereisd om de 3 punten mee te nemen vanaf Schoonmoeders.

Vooraf had trainer Dirk aangekondigd dat vandaag de eerste Man of the Match verkiezing werd gehouden waardoor er voor de wedstrijd alleen maar strakke koppies te zien waren. Dit bleek echter niet te zien in de openingsminuten, want EMK startte voortvarend met een snelle 1-0. Remy gaf een strakke pass door het midden welke achter het standbeen werd afgerond door Otter. Hierna liet EMK Brabantia komen, wat na een tiental minuten resulteerde in de gelijkmaker. Deze werd gevolgd door een snelle voorsprong van EMK en een nieuwe gelijkmaker door een onbedoeld fraaie lob, 2-2 wat ook de ruststand was.

Dirk zette de manschappen weer op scherp in de rust, maar dit resulteerde geen effect, want ondanks 3 waarschuwingsschoten op de verschillende staanders achter Toon werd het 2-3 door een van richting veranderd schot via de kippenborst van Remy. De gelijkmaker stond echter binnen de minuut op het bord, een goede actie van Slaats werd afgerond door Pim. EMK bleef drukken wat onder meer een opgelegde kans voor Pim opleverde, alleen besloot hij op de paal. Een snel genomen vrije trap zorgde ervoor dat Slaats de ruimte kreeg om uit te halen. Zijn schot belandde in de lange hoek, 4-3. Deze werd snel gevolgd door een op het oog bevrijdende 5-3, Otter met de goede actie en het mooie stifje en Stooker met het laatste tikje op de doellijn. Brabantia maakte hierna nog de aansluitingstreffer, maar verder kwamen ze niet.

Door de vele supporters op de tribune (waarvoor dank), werd Rick Slaats gekozen tot de eerste Man of the Match. Volgende week wacht Woenselse Boys 9 in de beker, om 21:05 in de Tempel.

Uitslagen 2e klasse 02:

uitslagen-2e-klasse-02-21-oktober