EMK 2 – Best Vooruit 3 1 – 3

Geplaatst op: maandag 24 september 2018 om 17:15.

Met nog maar weinig gezamelijke speeltijd moest het gelegenheidsteam van EMK 2 & EMK 6 (dat voortaan onder de selectie als EMK 2 verdergaat), voor de eerste competitiewedstrijd aantreden tegen Best Vooruit. EMK begon nog onwennig aan de wedstrijd, het was nog wat zoeken naar de juiste veldbezetting, maar stond redelijk goed in de organisatie. Best Vooruit zette hoog druk met de wetenschap dat het team van EMK nog zoekende was naar de juiste speelwijze en invulling van de posities. Twee foutjes achterin zorgden voor de 0-2 ruststand.

In de tweede helft kwam er langzaam wat meer vertrouwen bij EMK en kwamen er ook meer aanvallende intenties in de ploeg. In de punt van de aanval was Steven Baggermans continu gevaarlijk en werd meer en meer gezocht van achteruit en ook via de vleugels. Uit een stilstaand spelmoment (corner) zorgde diezelfde Steven voor de aansluitingstreffer (1-2), en leek er even een stuntje in de maak. Toch ging 10 minuten voor het einde de wedstrijd definitief in het slot toen Best Vooruit uit een prima counter de overwinning veilig kon stellen, 1-3.

Voldoende aanknopingspunten mannen, méér samen trainen dan komt het resultaat vanzelf.