EMK 2 – Boxtel 2 3 – 0

Geplaatst op: zondag 4 februari 2018 om 21:30.

De stand op de ranglijst beloofde vooraf een boeiende wedstrijd tussen de subtoppers EMK en Boxtel. Beide teams begonnen met aanvallende intenties waarbij de organisatie ook de nodige aandacht had gekregen. Waar EMK een licht overwicht had waren de betere kansen voor Boxtel maar bewees Mark Faassen als doelman steeds zijn goede vorm. Op de rechtervleugel waren Sjef Sanders en Geert Jan Kemperman hun directe tegenstanders steeds de baas en zorgden zij voor veel dreiging en directe doelkansen. Voor rust werd één van deze aanvallen via Willem Brouwer omgezet in een 1-0 voorsprong wat tevens de ruststand was.

Na rust was het spelbeeld onveranderd en bracht de toegepaste wissel (Jacky van Houtert voor de van een blessure terugkerende Eric Ribot) voor veel rust en coaching in de ploeg. Samen met Hein van den Bosch zorgde Jacky voor een sterk verdedigend centrum en kon de ploeg van EMK leunen op de voorsprong. Toen Boxtel via een alles-of-niets principe overschakelde op één tegen één was het de van de rechtsback naar rechtsbuiten verhuisde Sjef Sanders die uit een prachtige uitgevoerde counter via Piet van Dorenmalen EMK op een 2-0 voorsprong bracht. Hiermee was de wedstrijd feitelijk gespeeld, hoewel de ingevallen Remon Hulsen en Lorenzo Sneijers hun waarde voor de ploeg nog bewezen. De diep gestuurde Lorenzo Sneijers zorgde via een individuele actie in de laatste minuten nog voor de 3-0 eindstand.

Uitslagen 3e klasse G 4 februari

Stand 3e klasse G 4 februari