EMK 2 – Braakhuizen 3 8 – 3

Geplaatst op: zondag 29 oktober 2017 om 21:15.

De stand op de ranglijst beloofde een interessante ontmoeting tussen EMK en Braakhuizen. Toch maakte EMK al snel duidelijk wat de bedoelingen waren: het hoog druk zetten werd al in de éérste minuut beloond met een doelpunt van Robbie van de Ven, 1-0. Hierna kwam de wedstrijd meer in evenwicht, probeerde Braakhuizen de wedstrijd te laten kantelen en loerde EMK op de omschakeling en snelheid van de aanvallers. In de 30e minuut kwam Braakhuizen op gelijke hoogte na een snel uitgevoerde vrije trap, 1-1. Meteen uit de prachtig uitgevoerde tegenaanval was het Willem Brouwer die voor de 2-1 ruststand zorgde.

In de tweede helft werd er met het oog op de stand een offensief van Braakhuizen verwacht, maar juist in de eerste minuten van de 2e helft was het EMK dat de wedstrijd vroegtijdig leek te beslissen: via Ruud Boerema (2x) en Willem Brouwer liep EMK eenvoudig uit naar een 5-1 voorsprong. Toen de wedstrijd beslist leek kwam Braakhuizen uit goed uitgevoerde aanvallen op een 5-3 tussenstand en leek de spanning terug in de wedstrijd te komen. Toch was het met name aan de individuele kwaliteiten van EMK te danken dat de wedstrijd via Lorenzo Sneijers (2x) en Dennis Degens over de streep werd getrokken, 8-3.

Dubbele cijfers was vandaag mogelijk geweest, maar het vizier van de aanval stond aan het einde van de wedstrijd niet helemaal op scherp.

Uitslagen 3G 29 oktober

Stand 3G 29 oktober