EMK 2 – Dommelen 2 3 – 1

Geplaatst op: zondag 22 oktober 2017 om 20:30.

Met het in de 2e klasse uitkomende Dommelen werd een sterke tegenstander verwacht. Voorafgaand aan de wedstrijd werd het accent gelegd op een goed organisatie achterin en de mogelijkheden van de snelheid van de voorhoede. Deze accenten pakten in het begin van de wedstrijd goed uit: EMK stond goed en de aanvallen over de vleugels zorgden voor enkele doelkansen. In de beginfase van de wedstrijd ging de wedstrijd gelijk tegen elkaar op : Dommelen goed combinerend tot aan de 16-meter van EMK en EMK juist dreigend over de vleugels en voor het doel van Dommelen. Halverwege de eerste helft nam EMK brutaal de leiding na een prima uitgevoerde combinatie tussen Willem Brouwer en Sjef Sanders waarna laatstgenoemde prima afrondde, 1-0. Tot aan de rust was de wedstrijd in evenwicht zonder verder noemenswaardige kansen voor beide teams.

Na rust werd een offensief van Dommelen verwacht, maar na enkele toegepaste wissels leek EMK zelfs meer controle over de wedstrijd te krijgen. Opnieuw was EMK in de omschakeling de gevaarlijkste ploeg, terwijl Dommelen zich geen raad wist als het dichter bij de 16-meter kwam. Na opnieuw een prima aanval zorgde Robbie van de Ven met een individuele actie voor de 2-0 en leek de wedstrijd beslist. Ondanks de vele kleine overtredingen van Dommelen, bleef EMK gedisciplineerd- en georganiseerd voetballen en zorgde Lorenzo Sneijers na een prima actie op snelheid voor de 3-0. In de slotfase maakte Dommelen nog de 3-1 maar deze was voor de statistieken.

NB: In de tweede helft was daar het debuut in de EMK selectie voor Tom Bijhold (welkom terug Tom).

Prima overwinning mannen !

KNVB_Beker