EMK 2 – Hoogeloon 2 2 – 1

Geplaatst op: maandag 28 september 2020 om 12:15.

Voor beide teams stond gisterenmiddag de uitgestelde opening van het seizoen op het programma. EMK ontving met Hoogeloon één van de favorieten in deze klasse.

Al snel werd duidelijk dat Hoogeloon met verzorgd voetbal en een hoog baltempo de wedstrijd wilde domineren. EMK daarentegen had de organisatie goed staan waardoor er zich vanaf het begin een boeiende wedstrijd aankondigde. En boeiend was de wedstrijd vanaf de eerste tot de laatste minuut: Hoogeloon was veelvuldig in balbezit en verlegde vaak het spel van de linker- naar de rechtervleugel, terwijl EMK elke mogelijkheid aangreep om via de balvaste aanspeelpunten voorin tot een counter te komen. Deze speelwijze bleek als snel succesvol toen één van die counters werd omgezet in een 1-0 voorsprong. Nog voor rust werd na een foutje achterin bij Hoogeloon de score verdubbeld (2-0) en voorkwam EMK doelman Robin Verhoeven de aansluitingstreffer door een strafschop te stoppen.

Na rust was het spelbeeld onveranderd, en probeerde Hoogeloon met name vanuit het middenveld en hoog druk zettend EMK op te sluiten. EMK’s organisatie en veldbezetting bleef echter onveranderd sterk en er werd niets weggegeven. EMK bleef via de counter ook gevaarlijk maar kon de voorsprong niet vergroten. De slotfase van de wedstrijd werd nog even grimmig en onvriendelijk toen Hoogeloon uit een strafschop de aansluiting noteerde (2-1) maar er tot frustratie niet in slaagde de gelijkmaker te noteren. De wedstrijd kreeg daardoor een even verrassende- als terechte winnaar, welke op basis van de wedstrijd zeker verdiend genoemd mocht worden.