EMK 2 – RKSV Heeze 3 6 – 0

Geplaatst op: dinsdag 13 september 2016 om 17:45.

Het is nog niet duidelijk hoe de krachtsverhoudingen liggen in de reserve 3e klasse waarin het tweede elftal van EMK uitkomt. RKSV Heeze 3 had zijn eerste wedstrijd gewonnen. Door de keepersproblemen bij EMK, stond hoofdtrainer Toon van der Loo in het doel bij EMK 2. Hij moest al direct een redding verrichten in de 4e minuut van de wedstrijd. EMK leek daardoor wakker geschud. In de 11e minuut was er een snelle aanval van EMK over rechts, met een voorzet die door Piet van Dorenmalen van dichtbij werd binnengetikt (1-0). Heeze bleef gedisciplineerd voetballen, en kreeg in de 27e minuut een goed kans maar kon die niet verzilveren. EMK had in de hele eerste helft een duidelijk overwicht, maar moest het vooral hebben van schoten van afstand.

EMK ging nog meer druk zetten in de tweede helft, en stond ook wat hoger. In de 48e minuut prikte Dennis Degens de 2-0 binnen en scoorde in de 63e minuut opnieuw op aangeven van Piet van Dorenmalen, 3-0. Heeze stortte hierna volledig in. Gilles Franse maakte in de 77e minuut de 4-0. Het mooiste doelpunt kwam op naam van Dennis Degens die in de 85e minuut een Romario-achtig doelpunt maakte met buitenkant voet, 5-0. In blessuretijd scoorde Jacky van Houtert met een hard schot de 6-0.

Het is de vraag of de titelaspiraties van EMK 2 gewettigd zijn; dat zal vooral afhangen van het feit of iedereen fit blijft binnen de selectie.

Uitslagen 3e klasse G:

uitslagen-3g-11-september