EMK 2 – Woenselse Boys 2 0 – 6

Geplaatst op: zondag 17 februari 2019 om 18:15.

Hoewel de stand anders doet vermoeden was er lang sprake van een echte wedstrijd tussen de beide buren.

Het was Woenselse Boys dat uit de eerste de beste aanval de voorsprong mocht noteren, 0-1. Daarna kwam de wedstrijd in een fase terecht waarbij beide partijen aan elkaar gewaagd waren: Woenselse Boys met de betere kansen en EMK met name gevaarlijk vanuit de tegenaanval. De 0-1 ruststand was een terechte afspiegeling van de verhoudingen op het veld.

Net na rust was de wedstrijd ineens geen wedstrijd meer, toen twee slippertjes achterin zorgden voor een 0-3 tussenstand. Daarmee was de wedstrijd feitelijk beslist omdat EMK de mentale veerkracht niet meer kon opbrengen om terug in de wedstrijd te komen en Woenselse Boys ook niet meer perse hoefde.

De slotfase van het duel was een formaliteit.