EMK 2 – Zwaluw VFC 2 4 – 2

Geplaatst op: maandag 23 april 2018 om 22:30.

Vandaag  stond er een cruciale wedstrijd op het programma voor EMK 2 tegen de virtueel koploper Zwaluw VFC 2. Vanwege blessures, vakanties en een schorsing stond er een ontheemd EMK aan de aftrap. Al snel was duidelijk dat de gekozen strategie wederom paste bij de aangewezen groep die de strijd zou aangaan. EMK startte voortvarend en had binnen 30 seconden op 1-0 kunnen staan maar ook binnen 1 minuut op 1-1. Bij de 2e aanval werd een corner afgedwongen welke door Alex werd genomem en feilloos werd binnen gekopt door Sem. Het spel golfde daarna op en neer maar EMK stond onder leiding van een ijzersterke verdediging zijn mannetje. Via de omschakeling was het uiteindelijk Daan die de 2-0 ruststand op het scorebord bracht.

Deze pauze kwam als geroepen en werd de strategie bepaald voor de 2e helft. Met Luuk Baten voor Rick van der Hoeven veranderde er weinig aan het strijdplan. Gedisciplineerd, afwachtend maar met een grote basis aan werklust was het EMK dat de wedstrijd dicteerde. Ondanks een slordigheid in de miscommunicatie in de verdediging, welke meteen werd afgestraft 2-1 rechtte EMK de rug en kon via Alex het verschil weer op 2 doelpunten zetten 3-1. Zwaluw zette aan voor een slotoffensief maar kwam niet door het collectief van EMK. Nadat Zwaluw met 10 man kwam te staan wegens een slaande beweging op Daan bewees EMK dat het de goede weg van de laatste weken een vervolg kon geven. Zwaluw kon geen vuist maken en EMK wist zelf door een knappe individuele actie van Willem de 4-1 op het scorebord te brengen. Bij een allerlaatste slotoffensief viel de uiteindelijke 4-2. De overwinning was er een van het collectief!

Namens EMK 2 danken wij Alex, Mitch, Luuk en ‘good old’ Erik van Gils voor hun bereidwilligheid en inzet!

Mannen volgende wacht Acht 2 voor onze volgende stap in de periodestand. Niet onbelangrijk was het samenzijn onder genot van biertje tijdens 3e helft.

Een trotse trainer/leider – John van den Dungen.

Uitslagen 3G 22 april

Stand 3G 2e periode 22 april