EMK 4 – Geldrop 5 2 – 1

Geplaatst op: woensdag 17 mei 2023 om 23:00.

Het drukbezochte sportpark Wettenseind gaf aan dat er iets op het speld stond vanavond.

De eindfase van de competitie 5e klasse 520 kon vanavond een voortijdige beslissing opleveren, met de ontmoeting tussen de virtuele nieuwe lijstaanvoerders. De druk vooraf was duidelijk voelbaar en van invloed op de openingsfase van de wedstrijd. Geldrop was vanaf het eerst fluitsignaal de bovenliggende partij en nam ook direct het initiatief. De eerste beste aanval van Geldrop leverde direct een grote kans op welke niet werd benut. EMK kon zich slechts beperken tot een goede organisatie achter de bal en het uitverdedigen vanaf de eigen zestien meter. Ondanks het duidelijke overwicht ontstonden er niet echt serieuze kansen voor Geldrop en probeerde EMK uit de omschakeling voor enig gevaar te stichten, wat wel kleine kansen opleverde, waaronder een schot op de lat maar verder geen serieus gevaar betekende. De uiteindelijke ruststand van 0-0 werd door Geldrop ervaren als een teleurstelling, daar waar EMK het aangreep om verder op door te bouwen.

Na rust was het spelbeeld onveranderd, Geldrop had het initiatief in de wedstrijd en maakte het meeste aanspraak op de openingstreffer. De openingstreffer na 55′ minuten (0-1), was een logisch gevolg van het spelbeeld en gaf ook veel vertrouwen aan de kant van Geldrop. Na twee gele kaarten aan de kant van EMK, was een tweesprong in de wedstrijd waarneembaar: Geldrop dat probeerde de beslissing (met 11 tegen 9), in de wedstrijd te forceren en EMK vertrouwend en leunend op de verdedigende organisatie. Geldrop hanteerde veelvuldig de lange bal welke eenvoudig door EMK kon worden verdedigd. Daar waar Geldrop aandrong ontstond er ook meer ruimte voor EMK en tegen de verhouding in viel zo’n tien minuten voor het einde van de wedstrijd de gelijkmaker door een eigen doelpunt van Geldrop; 1-1. Daar waar deze gelijkmaker een voorteken was voor de mogelijke eindstand lieten beide ploegen nu het resultaat los en speelden volop op de winst en de wedstrijd kantelde volledig in het voordeel van EMK, dat in de absolute slotfase de wedstrijd volledig op zijn kop zette met een doelpunt van matchwinner Fabian Contreras (2-1).

De kroon op het seizoen is aankomende zondag in de uitwedstrijd tegen Pusphaira, waarin het harde werk van de laatste weken beloond moet worden.