EMK 4 – Unitas’59 10 4 – 4

Geplaatst op: zondag 15 oktober 2023 om 20:05.

Het was even afwachten vanmorgen of deze wedstrijd gespeeld kon worden, en was ‘de bult’ het enige alternatief voor het doorgaan van de wedstrijd. Vanaf het beginsignaal was Unitas’59 met veel voetballend vermogen en veel positiewisselingen de bovenliggende partij, moest EMK continu achteruit maar sprong het wel zeer zorgvuldig- en effectief om met de spaarzame doelkansen en stond het halverwege de eerste helft op een 2-1 voorsprong. Nog voor rust stelde Unitas’59 orde op zaken, scoorde het zowel de gelijkmaker als de verdiende 2-3 voorsprong waarmee het de rust inging.

Na rust stond EMK beter en was het ook in staat om serieus partij te bieden aan de gasten uit Eindhoven. De grootste kansen waren voor Unitas’59 dat de beslissing in de wedstrijd op de schoen had, maar met name door het uitblijven van het beslissende doelpunt bleef de thuisploeg in leven. Na een prima uitgevoerde counter noteerde EMK de 3-3, nam Unitas’59 alsnog een voorsprong (3-4) en leek de wedstrijd op slot te gaan maar Unitas’59 kon de wedstrijd niet definitief beslissen. In de slotfase maakte EMK nog gelijk (4-4) en besefte Unitas’59 dat het twee punten had laten liggen, terwijl EMK kon leven met een zwaarbevochten punt.

Een sportieve- en aantrekkelijke wedstijd waarbij beide teams uiteindelijk konden leven met het resultaat.