EMK 5 – Maarheeze 6 8 – 0

Geplaatst op: zondag 4 november 2018 om 20:45.

EMK 5 speelde vanmiddag thuis tegen het nog zonder punten zijnde Maarheeze 6.

Hoewel EMK in het begin wat stroef speelde, werd al snel duidelijk dat Maarheeze vandaag geen illusie hoefde te maken voor wat betreft het behalen van de punten. Zowel qua organisatie als veldspel was EMK vanaf het beginsignaal de bovenliggende partij. Doordat de doelpunten in de beginfase uitbleven bleef het nog lang een wedstrijd, maar nog voor rust nam EMK afstand van Maarheeze. De 3-0 ruststand was een mager afspiegeling van de verhoudingen op het veld.

Na rust was er nog maar één ploeg die de wedstrijd maakte en Maarheeze kon alleen nog maar achteruit. Doordat de mooiste kansen niet werden benut bleef de score in beginsel nog beperkt, maar in het tweede deel van de tweede helft vonden de aanvallers van EMK elkaar steeds makkelijker en nam EMK duidelijk afstand van Maarheeze, resulterend in een uiteindelijk afgetekende 8-0 overwinning.