EMK 5 – SV Valkenswaard 3 2 – 3

Geplaatst op: maandag 5 september 2016 om 15:00.

In een nieuwe samenstelling speelde EMK 5 gisteren ter voorbereiding op het nieuwe seizoen de bekerwedstrijd tegen Valkenswaard 3. Zowel het weer- als het voetbal lieten per speelhelft twee verschillende gezichten zien.

In de eerste helft was Valkenswaard vanaf het eerste fluitsignaal de bovenliggende partij, waren er veel meer buien dan vooraf voorspeld, en was de 0-2 ruststand een logisch gevolg van de veldverhouding. Niet dat EMK slecht speelde, maar de combinaties kwamen veelvuldig niet aan, was er veel balverlies en bij veel spelsituaties kwam men simpelweg een stap te laat.

Na rust veranderde naast het weer ook het spelbeeld, hoewel die in eerste instantie nog leek op de eerste helft. Na een onverwachte meevaller (de gehele Valkenswaard verdediging ging uit van buitenspel, maar de grensrechter gaf aan dat hier geen sprake van was), was daar enigzins uit het niets de aansluitingstreffer, 1-2. EMK voelde dat er vandaag meer in zat en de ploeg ging met meer druk naar voren spelen en gaf de tegenstander geen kans om van achteruit op te bouwen. Nadat er diverse mogelijkheden op de gelijkmaker waren voor EMK, counterde Valkenswaard naar een 1-3 voorsprong. Toch was de wedstrijd niet beslist, toen direct hierna EMK tekende voor de 2-3. Ondanks een hectische slotfase met nog een enorme kans voor EMK op de gelijkmaker, bleef de stand ongewijzigd.

Ondanks het gevoel dat er meer had ingezeten, zijn er zeker aanknopingspunten richting de competitie.

EMK 5 2015 2016