EMK 6 – Acht 7 2 – 4

Geplaatst op: zondag 11 oktober 2020 om 16:00.

Vanaf de aftrap leek een gemakkelijke middag voor de Genestho’s zich af te tekenen, toen meteen de openingstreffer werd gescoord: 1-0. Toch knokte Acht zich na deze tegenvaller stap-voor-stap teug in de wedstrijd en met name de slag op het middenveld was meer en meer voor de bezoekers. De EMK verdediging hield aanvankelijk veel tegen, maar de onvermijdelijke gelijkmaker viel uiteindelijk toch: 1-1. Nog voor rust deelde Acht een mentale tik uit aan EMK door een voorsprong mee te nemen naar de thee, 1-2.

Met de nodige instructies en kleine omzettingen ging EMK vol goede intenties de 2e helft in. Toch werd de wedstrijd al snel beroofd van het laatste stukje spanning toen de bal na een ongelukkig moment op de stip ging na een handsbal en de pingel de 1-3 betekende. Met nog 20 minuten te spelen maakte EMK nog de aansluitingstreffer (2-3) maar kort erna maakte Acht een einde aan de illusies bij EMK door de wedstrijd te beslissen, 2-4.

Al met al een verdiende overwinning voor Acht  dat voetballend beter was dan EMK vanmiddag.