EMK 6 – Pusphaira 9 4 – 2

Geplaatst op: zondag 5 februari 2023 om 20:15.

Hoewel de uitslag anders doet vermoeden, was er vanmorgen sprake van een echte wedstrijd, tussen de Ghenesto’s en Pusphaira. Vanaf het eerste fluitsignaal probeerden de studenten uit Eindhoven te voetballen tegen titelkandidaat EMK. EMK had het lastig, kon moeilijk haar ritme vinden en hadden het ook lastig met de wind die goed veldspel praktisch onmogelijk maakte. Ondanks het veldoverwicht van EMK, maakte Pusphaira uit een goed uitgevoerde aanval het openingsdoelpunt 0-1. Het leek wel of dat openingsdoelpunt er juist voor zorgde dat EMK besefte dat er arbeid geleverd moest worden. Vanaf dat moment werd er meer geleverd, viel de gelijkmaker en kort voor rust zelfs de 2-1.

Na rust leek de wedstrijd al snel beslist toen een mooi uitgevoerde aanval van EMK werd omgezet in een geruststellende 3-1 voorsprong. Ondanks deze voorsprong bleef Pusphaira voetballen en overheerste bij EMK de ontevredenheid over het veldspel dat zich uitte in kleine irritaties. Na een ongelukkige valpartij van een verdediger van Pusphaira kreeg EMK een pingel en werd een 4-1 voorsprong genomen. Ondanks dat de wedstrijd in de ’tas’ leek, kreeg Pusphaira nog voldoende kansen en besefte het dat er wellicht meer had ingezeten vanmiddag dan de 4-2 treffer in de slotfase. EMK kon tevreden zijn met de overwinning maar het besefte dat het veldspel echt beter kon dan dat het vanmiddag had laten zien.

3 punten ….. en door mannen!