EMK 7 – Geldrop 9 5 – 2

Geplaatst op: zondag 8 mei 2022 om 16:45.

Voorafgaand aan de wedstrijd werd met spanning toegeleefd naar dit duel, aangezien Geldrop in de heenwedstrijd EMK 7 op een nederlaag had getrakteerd. Vanaf het eerste fluitsignaal was de spanning verdwenen en was EMK de bovenliggende partij. Na 20 minuten stond er een stand van 3-0 op het scorebord en was er geen vuiltje aan de lucht voor de naar hartelust combinerende thuisploeg die samen met SBC strijd om de titel in de 6e klasse 56. Na een slippertje achterin werd de 3-1 ruststand aangetekend.

Geldrop begon vol goede intenties aan de 2e helft, gesterkt door het doelpunt dat net voor de rust werd gemaakt. Met een prachtig uitgevoerde aanval vanaf de aftrap, maakte EMK direct duidelijk dat het vanmiddag speelde voor niets anders dan de overwinning: 4-1. Ook hierna kreeg EMK diverse kansen om de wedstrijd definitief in het slot te gooien, maar of de keeper van Geldrop stond een doelpunt in de weg of de aanvallers van EMK waren niet gelukkig in de afronding. In de 70e minuut kwam de spanning terug in de wedstrijd na een onachtzaamheid achterin en het verrassende doelpunt van Geldrop (4-2). Geldrop probeerde de wedstrijd te laten kantelen, terwijl EMK de wedstrijd voortijdig wilde beslissen. Het laatste kwartier van de wedstrijd was nog spannend en pas in de allerlaatste minuut stelde EMK de overwinning definitief veilig.

Met nog een uitwedstrijd tegen Tongelre volgende week zondag op het programma, kan op zondag 22 mei in een thuiswedstrijd tegen Braakhuizen het kampioenschap behaald worden.