EMK 7 – RKGSV 3 1 – 8

Geplaatst op: zondag 2 september 2018 om 21:00.

Een beetje onwennig in haar gele shirts speelde EMK 7 vandaag haar eerste wedstrijd op sportpark Wettenseind.

Vol van ambitie en goede voornemens klonk het voorafgaande aan het eerste fluitsignaal: komaan EMK! Al snel werd duidelijk dat de ervaren- en slim voetballende ploeg van RKGSV vandaag een maatje te groot was voor ons nieuwe team. Toch bleef men elkaar steunen en geloof houden in de goede afloop die wellicht wat verder in de competitie ligt, als de automatismen wat meer ingeslepen zijn. Met een duidelijke 0-4 ruststand was de teleurstelling aan EMK zijde groot.

Na rust ontstond er een ander spelbeeld door enkele wissels aan de kant van Gerwen, terwijl de energie van Nuenen (….. uhm EMK) er voor zorgde dat de wedstrijd een meer evenwichtig spelbeeld liet zien. Nadat EMK een eretreffer had gemaakt liet ook RKGSV zich niet onbetuigd en kwam de 1-8 eindstand tot stand. Ondanks de afgetekende winst nam EMK enkele lichtpuntjes uit de wedstrijd mee voor het tactisch strijdplan richting de volgende wedstrijd.

Met de Ambitie, Sportiviteit & Gezelligheid (de 3e helft werd afgetekend gewonnen), is EMK 7 nu al een aanwinst voor het Wettenseind.