EMK A1 naar 3e ronde KNVB Beker

Geplaatst op: zondag 6 december 2015 om 18:45.

EMK mocht na het veroveren van het najaars kampioenschap aantreden tegen De Valk om uit te maken wie zich voor de 3e ronde van het KNVB bekertoernooi zou plaatsen. Vanaf het begin van de wedstrijd was er sprake van volop strijd en werd duidelijk dat EMK met De Valk een tegenstander van behoorlijk kaliber had getroffen. Beide teams waren aan elkaar gewaagd en de slag op het middenveld zorgde voor een boeiend-, sportief duel. Tot halverwege de eerste helft was de wedstrijd in evenwicht en was het voor de toeschouwers genieten van een wedstrijd op gelijkwaardig niveau. Toch was het EMK dat (verdiend) de leiding nam na een afstandsschot van Sem dat de keeper volledig verraste, 1-0. EMK drukte meteen door en Daan zorgde met een intikker via de binnenkant paal  voor de 2-0 ruststand.

De Valk kwam goed uit de kleedkamer en tekende direct voor de aansluitingstreffer, 2-1. De Valk zette hoog druk en probeerde het moment van de treffer vast te houden door te jagen op de gelijkmaker. EMK kende enkele momentjes in de verdediging maar bleef uiteindelijk overeind. De Valk gebruikte in deze fase veel energie wat het uiteindelijk ook niet kon volhouden. EMK koos voor de voetballende oplossing, zocht veelvuldig de combinaties en met name de vrije ruimte via de rechtervleugel (Zino) en besliste de wedstrijd in haar voordeel.  Daan zorgde na een mooie combinatie voor de ‘vorentscheidung’ met een bekeken schuiver in de lange hoek (3-1), waarna ‘Eliardinho’ met twee treffers (4-1 en 5-1) de wedstrijd definitief in het slot gooide. Het slotakkoord was voor rechterspits Zino die op snelheid de bal onhoudbaar binnenschoot, 6-1.

Na een mooie eerste seizoenshelft kunnen we nu gaan genieten van de winterstop boys.

EMK A1 2015 2016

NBI International