EMK A1 – Rood Wit V. A2 4 – 1

Geplaatst op: zondag 10 april 2016 om 22:15.

EMK moest vandaag aantreden tegen Rood Wit V. en de opdracht vooraf was vandaag duidelijk: winnen was noodzaak om promotie (de eerste vier promoveren naar de 2e klasse), in zicht te houden. Al vanaf het eerste fluitsignaal was zichtbaar dat Rood Wit de onderliggende partij was en dat EMK vandaag alleen van zichzelf kon verliezen. EMK drong Rood Wit V. direct terug op eigen helft en zorgde voor veel dreiging via met name de linkerflank. Ook Sem was vanmiddag dé controleur op het middenveld die werkelijk alle afvallende ballen opeiste en veel druk vooruit ontwikkelde. De wedstrijd leek al snel gespeeld toen na een assist van Daan de bal door Joost werd binnen geschoten, 1-0. Even later zorgde Daan met een prima doorgezette actie Elias vrij voor de keeper en hij zorgde met een prima lobje voor de 2-0 ruststand.

Ook na rust bleef het spelbeeld onveranderd maar leek de wedstrijd een beetje als een nachtkaars uit te gaan. Het was EMK dat met hét hoogtepunt van de middag weer zorgde voor opwinding langs de lijn: een prima dieptepass van Luke werd met een loopactie door Sem tot doelpunt bekroond: 3-0. Een gebrek aan concentratie achterin leek nog even voor spanning te gaan zorgen (3-1), maar direct na de aftrap was het Wout die de wedstrijd definitief in het slot gooide, 4-1.

De komende weken zal moeten blijken of EMK de promotie naar de 2e klasse kan veiligstellen.

Uitslagen 3e klasse 3.10:

Uitslagen 3e klasse 3.10

Stand 3e klasse 3.10: