EMK A1 – Unitas’59 A2 2 – 2

Geplaatst op: zaterdag 5 september 2015 om 19:30.

Langzaam komt de competitie dichterbij en krijgen de bekerwedstrijden een meer serieus karakter. Zo ook vandaag op het Wettenseind bij de ontmoeting tussen EMK en Unitas’59. Vanaf het eerste fluitsignaal was er volop strijd en waren beide teams duidelijk aan elkaar gewaagd. Een klein optisch overwicht wellicht voor EMK dat vanaf het begin zocht naar de voetballende oplossing, terwijl Unitas’59 veel druk naar voren ontwikkelde. Na een goed uitgevoerde aanval van EMK was Elias alert en hij zorgde voor de 1-0 voorsprong. Deze voorsprong veranderde niet veel aan het spelbeeld: de slag vond plaats op het middenveld waar beide teams elkaar niets cadeau gaven. Nog voor rust kreeg EMK een kans op een grotere voorsprong, maar de toegekende pingel werd over het doel geschoten.

Ook na rust was er sprake van een sportief evenwicht, waarbij kleine details zorgden voor kansen aan beide zijden. Na een mooi uitgevoerde aanval van Unitas’59 kwam de gelijkmaker tot stand, 1-1. EMK bleef voetballen via de opbouw van achteruit, terwijl Unitas’59 via de vleugels probeerde om de EMK defensie te verassen. Na een aanval van EMK maakte Frank via een van richting veranderd schot de 2-1 voorsprong. Unitas’59 zette nog een keer aan en kwam uiteindelijk na een pingel (overtreding in de 16-meter) op een terechte 2-2 eindstand.

De supporters hadden genoten van een aantrekkelijke- en sportieve wedstrijd, die geen winnaar verdiende.