EMK A1 – Unitas’59 A2 3 – 1

Geplaatst op: zondag 27 maart 2016 om 09:00.

Alle ingrediënten voor een mooie pot voetbal waren vanmiddag aanwezig op het sportpark Wettenseind: een heerlijk lentezonnetje, behoorlijke belangstelling, in Unitas’59 een ploeg zonder puntverlies, en de ploeg van Ronnie & Rick die na enkele teleurstellende wedstrijden voor eigen publiek wel weer eens wat wilde neerzetten. Na het eerste fluitsignaal was het voor beide ploegen even aftasten en kijken hoe de krachtsverhoudingen in het veld precies lagen. EMK pakte de slag op het middenveld, terwijl Unitas’59 via de vleugels en bijsluitende spelers probeerde kansen te creëren. Toch was EMK de beter spelende ploeg die goede combinaties combineerde met een prima wedstrijdmentaliteit, dat ook zichzelf beloonde door na een ‘half’ uitgevoerde aanval en een tegendraads geplaatst schot de leiding in de wedstrijd te nemen, 1-0. Terwijl EMK op zoek ging naar een ruimere voorsprong was het Unitas’59 dat met een goed uitgevoerde counter en een prachtig schot de 1-1 ruststand op de borden bracht.

In de rust hadden beide teams de tactiek ongewijzigd gelaten: spelen voor de winst was de opdracht. Het was nog steeds EMK dat het spel dicteerde terwijl Unitas’59 zich richtte op goed uitgevoerde tegenaanvallen. Nadat EMK opnieuw de leiding had genomen in de wedstrijd (2-1), kwam de wedstrijd langzaam in de eindfase terecht. De tot dan toe sportieve sfeer werd wat grimmiger omdat geen van beide teams de punten aan elkaar wilde laten. Het was uiteindelijk EMK dat de wedstrijd naar zich toe trok door een kwartier voor tijd de beslissende 3-1 te maken. Op basis van het veldspel, de inzet en werklust én het vertoonde veldspel een verdiende overwinning voor EMK tegen titelkandidaat Unitas”59.

Uitslagen zaterdag 26 maart:

Uitslagen A1 zaterdag 26-3

Stand na zaterdag 26 maart:

Stand 3e klasse 3.10 per 26-3

EMK A1 2015 2016