EMK A1 – Woenselse Boys A2 5 – 0

Geplaatst op: zondag 8 november 2015 om 09:30.

Eindelijk was het dan zover: de wedstrijd waarnaar al weken werd uitgekeken in beide kampen en waarvoor het publiek massaal naar het Wettenseind was gekomen. Dit zijn de wedstrijden die je niet zo vaak speelt, maar wat vaak juist de mooiste zijn om te spelen: de nummers 1 en 2 van de ranglijst konden beiden een voorschot nemen op het najaarskampioenschap in de 3e klasse 3.13 en gingen samen uitmaken wie hierop het meeste aanspraak mocht maken. De spanning was voelbaar bij beide teams en het begin van de wedstrijd was nerveus te noemen. Veel verkeerde passes, slordig balverlies en mislukte combinaties tekende de openingsfase. Woenselse Boys probeerde het middenveld te pakken en kreeg ook de eerste kansen waarbij EMK enkele malen goed wegkwam. Toch kreeg EMK langzaam meer grip op de wedstrijd, werd de spanning van zich afgespeeld en kwam het meer en meer aan voetballen toe. Nadat Daan aan de verdediging van EMK was ontsnapt en over de knie ging bij de verdediger van Woenselse Boys, schoot Dillon de toegekende pingel onberispelijk binnen, 1-0. Woenselse Boys liet zich ook niet onbetuigd en Glenn moest enkele malen met mooi keeperswerk tot het uiterste gaan om de nul vast te houden. Hierna werd het even onrustig aan de zijkant omdat Woenselse Boys duidelijk hoorbaar van mening verschilde omtrent enkele beslissingen van de arbitrage, waarop er een afkoelingsperiode werd ingelast.

In de tweede helft kwam EMK duidelijk beter uit de kleedkamer en werd de wedstrijd binnen een kwartier beslist. EMK nam de regie op het middenveld over en er was nog maar één ploeg die duidelijk maakte dat het vandaag de sterkste was. De wedstrijd kantelde definitief in het voordeel van EMK dat nadrukkelijk op zoek ging naar de beslissing in deze topper. Na opnieuw een aanval over de linkervleugel kon Daan slechts door een overtreding gestopt worden en was het Dillon die de vrije trap van ongeveer 30 meter onhoudbaar in de kruising van het doel schoot, 2-0. Daan sprak nog maar eens een keer zijn laatste reserves aan en besloot zijn aanval met een mooi schot in de lange hoek van de keeper van Woenselse Boys, 3-0. Woenselse Boys besefte hierna dat het vandaag voetballend verslagen was en kon in de slotfase niet meer voorkomen dat Elias en Zino voor de 5-0 eindstand zorgden.

De spelers bedankte het talrijk opgekomen publiek dat voor een prachtige entourage van deze onvervalste ‘burenruzie’ had gezorgd, met uiteindelijk EMK als terechte winnaar.

EMK A1 2015 2016

De stand in de 3e klasse 3.13 na de wedstrijden van vandaag:

Stand A1 per 8-11