EMK – Acht 0 – 2

Geplaatst op: zondag 10 april 2022 om 21:35.

EMK speelde vanmiddag tegen kampioenskandidaat Acht en zeker in de openingsfase had de thuisploeg het lastig met het snelle combinatievoetbal van de gasten. De verdediging stond zoals de laatste weken prima en ook de rest van de ploeg speelde compact en dicht bij elkaar. Er was in de 8e minuut een persoonlijke fout nodig voor de vroege voorsprong van Acht (0-1). In het verdere verloop van de eerste helft bleef EMK georganiseerd voetballen, kreeg het zelf niet echt kansen op een doelpunt maar gaf het ook niets weg. Helaas voor de teamgeest (er werd vanmiddag gespeeld als één ploeg), zorgde opnieuw een persoonlijke fout voor een verdubbeling van de score (0-2), wat tevens de ruststand was.

Na rust kwam EMK goed uit de kleedkamer, hoewel het besefte dat de wedstrijd grotendeels gelopen was. Beide ploegen creërden geen doelkansen meer en het spel speelde zich voornamelijk op het middenveld af, waar EMK de aanval van Acht vroegtijdig ontregelde en het zelf met diepe ballen probeerde om in scoringspositie te komen. Opnieuw was het gebrek aan scorend vermogen het enige wat ontbrak bij EMK vanmiddag, voor de rest was de inzet en werklust prima te noemen. Acht had geen topdag vandaag maar besefte ook dat het met deze stand een prima voorbereiding kende op de topper van volgende week tegen Avesteyn. In de slotfase overschaduwde een botsing tussen de keeper van Acht en Daan Tappel het einde van de wedstrijd: de blessure liet zich in eerste instantie ernstig aanzien en Daan moest zich door ambulancepersoneel laten onderzoeken. Gelukkig bleef het bij enkele kneuzingen en kon Daan na onderzoek naar huis. Pas na de wedstrijd bleek Acht vanmiddag de winnaar van de 2e periode te zijn (proficiat boys).

Voldoende aanknopingspunten voor de wedstrijd van volgende week tegen Tivoli.