EMK – Acht 3 – 0

Geplaatst op: zondag 26 november 2017 om 21:00.

In de eerste tien minuten van de wedstrijd waren er kansjes voor de EMK buitenspelers Boerema en van den Bogaard, maar deze werden door de Acht doelman onschadelijk gemaakt. Na goed doorgaan van Johan Janssen in de 21e minuut belandde de bal via de Acht doelman voor de voeten van Rick van den Bogaard die deze kans niet onbenut liet en EMK op 1-0 schoot. Voor rust kreeg Johan Janssen nog een kans na een voorzet van Ruud Boerema (die weer prima in de wedstrijd zat) maar hij wist de bal niet binnen te schieten.

Na rust begon Tom Diender weer in het hart van de verdediging, naast zijn “bijvuller” Hein van den Bosch en direct was er meer rust in de EMK verdediging. Christaan Messerschmidt begon weer te schoffelen op het middenveld en Acht kwam niet echt meer aan voetballen toe. In de 46e minuut kopte Johan Janssen de bal naast. Enkele minuten later werd een schot van Dennis Degens na een voorzet van Janssen door een Acht verdediger gekeerd. EMK kwam op een 2-0 voorsprong via een prachtig doelpunt van Rick van den Bogaard, die vanaf zeker 30 meter de bal over de Acht doelman schoot. Zeker geen zondag goal, want afgelopen zondag tegen Bavos deed hij hetzelfde maar toen ging de bal net naast het doel. Rick Frederiks kreeg enkele minuten een kans om de score uit te breiden maar zijn schot ging net naast het doel. De slottoon in deze wedstrijd was de 3-0 door Johan Janssen die na een mooie panna bij een Acht speler van Rick Slaats de bal bij de 2e paal voor het intikken had. Door prima verdedigend werk werd er niets meer weggegeven in deze wedstrijd. Een mooie overwinning voor EMK tegen een tegenstander die aan het begin van deze competitie bij de top-3 werd ingeschaald.

EMK speler Rick van den Bogaard werd door de supporters gekozen als Man of the Match.

Uitslagen 4G 26 november

Stand 4G 26 november