EMK – ASV’33 1 – 1

Geplaatst op: zondag 27 oktober 2019 om 22:15.

EMK speelde vanmiddag een wedstrijd met twee gezichten. In de eerste helft was er de overtuiging en wil om de wedstrijd om te zetten in een overwinning. In de openingsfase waren er ook doelkansen voor EMK via Christian Messerschmidt (voorlangs) en Daan van de Ven (gestopt door de keeper), waarna het veldspel langzaam in evenwicht kwam en ASV’33 op haar beurt ook enkele grote kansen kreeg (voorlangs en gestopt door Robin Verhoeven). Net voor rust waren er ook nog de momenten voor EMK (schot Kevin rakelings over) en een schot van Sjef Sanders wat met een knappe redding nog gepareerd werd door de keeper van ASV’33, waarna de rust met een 0-0 stand werd bereikt.

Na rust waren de eerste kansen voor EMK (schot Daan van de Ven over), en een prima combinatie na een pass van Daan de Jong op Sjef Sanders waarna de rebound door Ilker Kilic over werd geschoten. Toch kantelde de wedstrijd in de richting van ASV’33 dat voelde dat er wellicht vanmiddag meer te halen was op het Wettenseind. In de 65e minuut was er nog een prima uitgevoerde tackle op de bal van Daan de Jong binnen de 16-meter waarmee een grote doelkans van ASV’33 werd voorkomen, kon Robin Verhoeven in de 72e minuut nog prima redding brengen op een kans van ASV’33 maar was de eerstvolgende aanval van ASV’33 toch raak (0-1). De laatste fase van de wedstrijd was rommelig van beide kanten en juist toen het geloof van EMK aan de horizon verdween, was er een schot van Robert van de Ven op de paal dat in de absolute slotfase (93′) en rebound door Alex van Otterdijk binnen werd geschoten (1-1).

Ondanks de teleurstellende tweede helft moet de puntendeling voelen als maximaal haalbaar en moet de ploeg van week naar week kijken naar de aanknopingspunten voor de volgende wedstrijd.

EMK: Robin Verhoeven, Dillon van de Poel (67′ Luke Hilt), Bart Heezemans (82′ Alex van Otterdijk), Hein van den Bosch, Daan de Jong, Robert van de Ven, Ilker Kiliç (55′ Stef Hagen), Christian Messerschmidt, Sjef Sanders, Kevin Aarts, Daan van de Ven