EMK – Avesteyn 0 – 2

Geplaatst op: zondag 1 mei 2022 om 21:05.

EMK speelde vanmiddag tegen de gewezen titelkandidaat Avesteyn, die de laatste weken belangrijke punten liet liggen in de strijd om het kampioenschap in de 4e klasse G. EMK speelde met de linies dicht bij elkaar en vanuit een goede organisatie. Toch leek al vroeg in de wedstrijd de ‘vorentscheidung’ van toepassing te zijn toen Avesteyn (na een vermeende handsbal) een voorsprong noteerde (0-1). In de fase hierna leverden beide teams voornamelijk strijd op het middenveld en waren er aan beide kanten niet echt serieuze doelkansen te noteren. Op slag van rust hield de doelman van Avesteyn Rick van den Bogaard van de belangrijke gelijkmaker af, waarmee de rust met een 0-1 stand werd bereikt.

EMK begon de 2e helft zoals de eerste was geëindigd: Rick van den Bogaard ging in een 1:1 situatie op de keeper van Avesteyn af maar zijn geplaatste  bal ging net over het doel. Ook hierna ging het spel over en weer, was Avesteyn optisch de betere partij maar liet het EMK in leven door het uitblijven van het tweede doelpunt. Het spelbeeld werd door de vele kleine overtredingen onrustig waardoor ook het spelniveau daalde. Een half uur voor tijd besliste Avesteyn de wedstrijd en gooide met de 0-2 de wedstrijd definitief in het slot. Trainer Ronnie Jansen maakte van de gelegenheid gebruik door jeugdspelers Stan van den Dungen en Daan Tappel belangrijke speeltijd te gunnen.

EMK: Robin Verhoeven, Teun Vereyken, Bart Heezemans (Stan van den Dungen, 65′), Rainer van Bergen, Daan de Jong, Joris Schreppers (Daan Tappel, 65′), Sander Veldhoen, Sjef Sanders, Robert van de Ven, Rick van den Bogaard, Daan van de Ven.