EMK B1 – DBS B3 4 – 0

Geplaatst op: zondag 30 augustus 2015 om 21:00.

Hèhè eindelijk ….. het begin van een nieuw seizoen. Met 0,0% training in de benen, nog geen trainer(s) en een team dat elkaar nog nooit gezien had begon EMK vol goede moed aan de wedstrijd.

Meteen vanaf het begin werd duidelijk dat de meeste spelers uit het team geen conditie hadden en in de vakantie niks aan enige lichaamsbeweging hadden gedaan. Het tempo lag ontzettend laag en alles ging via de lange bal naar voren. Desondanks hield EMK de bal goed in de ploeg en werd op sommige momenten goed rond gepasst. Dat jongens van zestien toch wel zelfstandig kunnen zijn bleek uit het feit dat ze elkaar zonder gemopper gewoon afwisselden van de bank naar het veld. EMK dat na een kleine tien minuten als met 5-0 voor had moeten staan, kreeg ontzettend veel kansen maar deze werden niet benut. Na twintig minuten kwam een corner van Alex in de zestien terecht en na wat gekluts schoot Rancel de bal achter de keeper van DBS, 1-0. In de minuten die volgden kreeg EMK meer kansen en ongeveer tien minuten later kwam een corner van Alex weer in de zestien terecht en nu stond de goed voetballende nieuweling Luuk op de goede plek om de bal het doel in te rossen. Met deze 2-0 voorsprong ging EMK de kleedkamer in.

Na de thee gingen de jongens, nog bijkomend van de hitte, weer het veld op. EMK hield iets minder lang de bal in de ploeg en je begon te merken dat sommige jongens hun conditie op vakantie achter hadden gelaten. Maar toch kwam EMK er weer goed uit en scoorde de tweede nieuweling Daan op het randje van buitenspel de 3-0. Na wat ongeveer de beste aanval van EMK was, scoorde Tim die in de eerste helft nog laatste man stond en nu spits, de laatste en verlossende 4-0.

De rest van de wedstrijd ging gepaard onder veel gehijg en vermoeidheid.

Ondanks dat dit team totaal geen voorbereiding heeft gehad werd er redelijk goed gespeeld maar moet er nog veel veranderd worden als we echt de 3e klasse willen volhouden.