EMK B1 – Heeze B2 4 – 2

Geplaatst op: donderdag 14 april 2016 om 20:15.

Na drie weken niet gevoetbald te hebben moest EMK het vandaag opnemen tegen Heeze. Waar onder vreselijke voetbalomstandigheden Heeze eerder dit seizoen met 1-7 van de mat werd gespeeld, zou de wedstrijd op het zonnige gras van EMK iets anders verlopen.

EMK begon sterk aan de bal en zette veel druk op het doel van Heeze. Desondanks werd er niet goed rondgepasst en werd er alleen maar op de diepe bal gespeeld. Dit had na een kwartiertje wel nut: na een mooie bal van Alexander kon Alex de bal na een goede aanname met links binnenschieten, 1-0. Iets later aan de andere kant kwam Milan ten val waarbij hij zijn tegenstander meenam naar de grond: de toegekende penalty werd benut en daarmee kwam de stand op 1-1. EMK probeerde het hierna nog wel maar er werd gewoon niet goed gespeeld en de keeper van Heeze was ondertussen wel op de snelheid van EMK voorbereid.

De tweede helft begon met een trainer langs de kant van EMK  en dat zorgde voor meer rust in het spel: er werd meer gecombineerd en EMK speelde ook beter. Een corner van Alex belandde na de kluts in de voeten van Luuk die de bal binnenschoot, 2-1. EMK voelde dat het hier meer kon gaan doen. Er werden goede combinaties gezocht en na een mooie aanval van EMK belandde de bal plotseling voor de voeten van Wouter die de 3-1 binnenschoot. EMK bleef lang voetballen en soms leidde dat tot een kansje. Zo ook voor Alex die na een goede aanval de keeper omzeilde en scoorde, helaas werd op wonderlijke wijze zijn goal afgekeurd wegens buitenspel. Na wat protest ging EMK weer vol in de aanval en kwam de bal bij Ruben terecht die door middel van een prachtig steekballetje Alex kon bedienen voor de 4-1. Aan het einde van de wedstrijd was er wat miscommunicatie en kon een diep gestuurde speler van Heeze nog voor de 4-2 zorgen. Dit zou tevens ook de eindstand blijken.

Vandaag met name de tweede helft goed gespeeld, volgende week tegen angstgegner RPC.

EMK B1 2015 2016