EMK B1 – HSE B1 1 – 1

Geplaatst op: zaterdag 27 februari 2016 om 08:30.

Op deze regenachtige dag moest EMK het opnemen tegen de grote concurrent voor de titel: HSE. Met het oog op eventuele titelkansen was EMK erop gebrand deze wedstrijd niet te verliezen. De mannen van EMK begonnen in een totaal andere opstelling dan normaal en ook aan de tactiek was gesleuteld.

EMK begon sterk. Er werd goed rond gepasst en de bal werd lang in de ploeg gehouden. Dit zorgde ook voor enkele kansen maar deze werden helaas niet benut. Veel dreiging kwam er niet vanuit HSE en al kwam die er, stond Ramón klaar om de ballen op te vangen. Naarmate de eerste helft voortduurde begon EMK slapper te voetballen en ook de bal werd minder lang in de ploeg gehouden. Het gladde veld werkte hier ook niet in mee. Op slag van rust kreeg Tim nog een grote kans maar helaas bleef het bij 0-0. Ook werd een goal van Tim afgekeurd vanwege (twijfelachtig) buitenspel.

Inmiddels begon het zachtjes te regenen op het sportpark Wettenseind en hierdoor werd het positiespel er niet beter op. Desondanks kwam EMK er een aantal keer goed door maar stond de razendsnelle verdediger van HSE klaar om de bal op te pikken. Voor de mensen die bijgelovig zijn waren dit geen goede minuten in de wedstrijd. De bal van EMK die inmiddels over het grote hek was geschoten, werd vervangen door een bal van de tegenpartij. Na een kleine miscommunicatie achterin bij EMK kon HSE met diezelfde bal de 0-1 binnenschieten. De geel-zwarten stonden nu op scherp en ook de bal werd weer vervangen door de oude bal. Nu was het aan EMK om het spel te domineren. Na een goede aanval kwam de bal bij Ruben terecht die hem door middel van een steekpass op Alex meegaf. Diezelfde Alex kon nog net op de achterlijn de bal terugspelen op Tim die de verdiende 1-1 binnenschoot. Hier was HSE het niet mee eens: volgens velen stond Alex buitenspel én was de bal over de achterlijn geweest. Hier wilde de scheidsrechter niets van weten en het doelpunt werd goedgekeurd. Dit zorgde voor veel verontwaardiging en HSE bleef in discussie.

EMK voelde dat deze wedstrijd nog niet beslist was. Het steeds grimmiger wordende HSE had het even niet meer in de hand en na een snoeiharde beuk op Alex was de eerste gele kaart voor HSE een feit. Nu werd het de spelers van HSE helemaal te veel en velen begonnen luidkeels hun beklag in te dienen bij de scheidsrechter. Niet veel later werd Tim diep gestuurd en door middel van een doodschop gevloerd.  Met het onderbreken van deze scoringskans en omdat het een niet normale tackle was kon deze speler met direct rood gaan douchen. Nu stond HSE met negen man en kon EMK de wedstrijd naar zich toe trekken. Helaas lukte dit niet en werd het mede door onsportief spel van de tegenpartij niet meer de wedstrijd waar het publiek en de spelers van EMK op hadden gehoopt.

Eindstand 1-1.

De stand na de wedstrijden van 20 februari:

Stand B1 per 20-2

EMK B1 2015 2016