EMK B1 – Nuenen B3 8 – 1

Geplaatst op: dinsdag 3 november 2015 om 19:30.

Op deze zonnige zaterdag moest EMK het vandaag opnemen tegen dorpsgenoot Nuenen. Het team van EMK dat een aantal spelers miste moest even wat spelers van EMK B2 regelen die niet hoefden te spelen. Ook kon vandaag de nieuwe permanente keeper van EMK b1 zijn debuut maken: Daan Middeljans. Zo gezegd zo gedaan en met Mike en Yannick als huurlingen en John van den Dungen als coach kon de enige echte derby van het seizoen beginnen.

EMK begon meteen fel aan de wedstrijd en zette veel druk op het doel van Nuenen. In de zesde minuut liet EMK meteen van zich horen: na een goede aanval kon spits Luuk voor de 1-0 zorgen. Even later stuurde Alexander met een goede pass over de flanken Alex weg die met een schot door de benen van de keeper voor de 2-0 zorgde. Na deze goede start bleef EMK goed voetballen maar lag het bal tempo erg laag. Desondanks kon even later Luuk zijn tweede goal van de middag maken en stond EMK met 3-0 voor. Hierna zakte EMK even in en kon opeens een doorgebroken speler van Nuenen voor de 3-1 zorgen. EMK liet zich hierdoor niet gek maken en vlak voor rust kon een corner van Alex worden binnengekopt door Luuk, 4-1.

In de tweede helft was meteen te merken dat EMK te horen had gekregen dat het baltempo hoger moest zijn. Er werd goed gepasst en de bal werd langer in de ploeg gehouden. Kort na de aftrap gaf Luc de bal goed mee op Alex die na een goede actie de keeper kon omzeilen en zo voor de 5-1 kon tekenen. Niet veel later kwam de bal weer bij Alex terecht die met een voorzet Luuk kon bedienen en zo de 6-1 binnenkopte. EMK speelde goed en zette veel druk op de goal van Nuenen. De keeper van Nuenen wist niet wat hem overkwam toen Alexander met een goed schot van afstand voor de 7-1 zorgde. De spelers die allang wisten dat de wedstrijd gepseeld was werden hebberig en wilden allemaal wel scoren. EMK bleef druk zetten en na een foutje achterin kon Alex de bal het doel in schieten maar hij gunde Tim ook een goal omdat hij hem verdiende, 8-1. In de laatste minuut kreeg Wouter nog een enorme kans maar wist hij op wonderbaarlijke wijze de bal over te mikken.

Voor vandaag complimenten voor een aantal spelers die zich in wisten te houden en vriendelijk bleven naar iedereen om hen heen. Ook complimenten voor Mike en Yannick omdat zij een geweldige wedstrijd hebben gespeeld. Complimenten voor Daan die ondanks de weinige kansen die Nuenen kreeg toch een paar ballen eruit heeft weten te houden. Verder wil ik John bedanken die vandaag het team heeft geleid.

EMK B1 2015 2016