EMK B1 – Spoordonkse Boys B1 6 – 0

Geplaatst op: zondag 6 december 2015 om 21:00.

Vandaag moest EMK het opnemen tegen Spoordonkse Boys. Met maar één wissel en zelfs een veldspeler in de goal was EMK gedwongen deze inhaalwedstrijd te winnen om weer aan te sluiten bij de top-3.

Na het eerste fluitsignaal zette EMK veel druk op de tegenpartij en zo werd Spoordonkse Boys veel naar achteren gedrukt. EMK creëerde meteen al twee grote kansen maar deze werden helaas gemist door spits Tim. Even later gaf Alexander een goede steekpass op Alex die zo de 1-0 kon maken. 3x is scheepsrecht want even later werd Tim diep gestuurd en kon zo de 2-0 maken. Hetzelfde herhaalde zich en even later scoorde Tim de 3-0. In de tussentijd deed de verdediging van EMK goed hun taak en met een goed spelende Sven als rechtsback wist Spoordonkse Boys geen raad. Een goede aanval van de kant van EMK kwam bij Alex terecht die met een goede voorzet met links Tim kon bedienen voor de 4-0 ruststand.

Na de rust bleef EMK goed voetballen en niet alles werd zomaar naar voren geschoten. Een goede aanval werd knap afgerond door Alex maar zijn goal werd afgekeurd wegens buitenspel. Even later trof Tim wel geldig het doel en de 5-0 stond op het scorebord. Aan de kant van Spoordonkse Boys werd niks meer gecreëerd en ook bij EMK bleef het rustig. Richting het einde van de wedstrijd maakte Alex na een goede voorzet van Tim nog de 6-0 maar spannender dan dat werd het niet meer.

Complimenten aan de verdediging, het middenveld en de aanval. Dit bewijst maar weer dat goed voetbal niet het belangrijkste is, maar een goede sfeer in de groep ….. daar hebben we veel meer aan !!!

EMK B1 2015 2016