EMK B1 – Unitas’59 B3 1 – 1

Geplaatst op: zaterdag 10 oktober 2015 om 23:00.

Vandaag moest EMK het opnemen tegen de mannen van Unitas’59. EMK dat vandaag voor het eerst met een trainer langs de kant speelde, hoopte vandaag even een gat te slaan met de subtop en daardoor bij de top-3 te blijven.

Met Mitch vandaag in de goal begon EMK sterk en creëerde een aantal goede kansen. Na deze goede fase kakte het spel een beetje in en begon EMK minder te spelen. Vooral het middenveld zette te weinig druk en er werd veel balverlies geleden. Halverwege de eerste helft was het aan de goed spelende verdediging van EMK te danken dat het nog 0-0 stond. Toch werd er even niet goed opgelet en werd een lange bal van Unitas’59 vijf minuten voor de rust ingetikt en ging EMK met een 0-1 achterstand de kleedkamer in.

Na wat kleine wijzigingen aan de kant van EMK begonnen de geel-zwarten sterk en werd er een stuk beter rond gepasst. Dat zorgde ook voor kansen maar helaas schoten Rancel en Luuk op de paal. Twintig minuten voor tijd werd er weer wat gewijzigd en EMK ging meer op de aanval spelen. Ongeveer een kwartier voor tijd gaf Ruben de bal goed mee op Alex die de verdiende 1-1 binnenschoot. EMK dat begon te merken dat er behalve een gelijkspel misschien wel meer in deze wedstrijd kon zitten, ging vol op de aanval spelen wat nog voor enkele kansen zorgde. Unitas ’59 kreeg ook nog een aantal kansen maar de goed keepende Mitch zorgde ervoor dat het doel schoon bleef. In deze fase van de wedstrijd werd het wat minder vriendelijk aan de kant van Unitas’59 en werd er een gele kaart getrokken vanwege gezeur. Na een heleboel opstootjes probeerde EMK het ritme weer in de wedstrijd te krijgen en werd er weer gevoetbald. Net voor tijd kreeg Rancel na een goede voorzet van Alex nog een enorme kans, maar helaas ging de volley van ‘de Ninja’ net over.

Een opmerkelijk moment was het eindsignaal van de scheidsrechter op het moment dat Unitas’59 een corner kreeg. Dit zorgde voor veel ‘gepraat’ en ook de mannen van EMK gingen zich ermee bemoeien. Na een lange discussie op het veld werden de mannen aan beide kanten wat rustiger en vertrokken de teams naar de kleedkamer.

Complimenten voor de verdediging en keeper Mitch die vandaag veel doelpunten hebben voorkomen. Ook complimenten voor het publiek dat zich bij de vele discussies wist in te houden.

EMK gaat volgende week weer vol voor de winst !

EMK B1 2015 2016