EMK – Boskant 0 – 0

Geplaatst op: zondag 27 maart 2022 om 21:30.

Voorafgaand aan deze wedstrijd had EMK het strijdplan gebaseerd op de organisatie vanuit achterin en vandaaruit door te bouwen. Deze tactiek was vandaag zeker succesvol en Boskant kreeg wel kleine kansen maar had zeker moeite met het vinden van openingen in de goed staande verdediging van EMK. De thuisploeg daarintegen slaagde er zeker in de eerste helft niet in om serieuze doelkansen te creëren, maar bleef haar opdrachten goed uitvoeren en voetballen vanuit een gesloten organisatie. De 0-0 ruststand was een terechte afspiegeling van de verhoudingen op het veld.

De tweede helft was een kopie van de eerste, waarbij EMK gefocussed bleef op de organisatie en het iets meer probeerde de (kleine) kansen uit te buiten. De wedstrijd was kwalitatief niet hoogstaand, maar de spanning maakte vanmiddag veel goed. In de absolute slotfase probeerde Boskant de drie punten mee naar huis te nemen, maar was het tekenend voor de wedstrijd dat de grootste kans op de overwinning juist aan de andere kant te noteren viel: in de blessuretijd kreeg EMK dé kans op de eerste seizoensoverwinning, maar deze werd helaas gemist hoewel geen van beide ploegen echt aanspraak mochten maken op de winst.

Voor EMK voelde het gelijkspel als een morele overwinning, terwijl Boskant het gevoel had twee punten te hebben laten liggen.