EMK – Boskant 1 – 1

Geplaatst op: maandag 18 december 2017 om 14:30.

De voetbalvereniging Boskant uit Sint-Oedenrode bleek een pittige tegenstander (nog geen verliespartij) te zijn voor EMK. De wedstrijd werd gespeeld onder redelijke weersomstandigheden. De eerste helft was weinig spannend voor de keepers. Er werd aan beide kanten met volle inzet gespeeld (veel loopwerk, maar er was vaak een gebrek aan nauwkeurigheid). Kort voor rust kreeg EMK twee kansen (kopbal Johan Janssen en schot Rick van den Bogaard). Boskant had ook nog een kans in de eerste helft, maar voor de neutrale toeschouwer bleek er in de eerste helft weinig te beleven.

EMK begon fel aan de tweede helft. De bal was nog maar net in beweging of Rick van den Bogaard kon Johan Janssen bedienen met een assist en de 1-0 was een feit. EMK bleef de druk opvoeren en had drie tot vier doelkansen zonder te kunnen afronden. Daarbij was een solo van Rick van den Bogaard die langs meerdere tegenstanders kwam (53e minuut) maar niet kon afronden. In de 64e minuut was er een schot van Dennis Degens, maar de bal ging over het doel. De druk van EMK was zo groot dat een verdediger van Boskant bijna een eigen doelpunt maakte (66e minuut). Na deze openingsfase van de tweede helft, zakte het tempo bij EMK. Boskant kwam geleidelijk terug in de wedstrijd. Aanvankelijk kon EMK de aanvallen opvangen, maar kwam steeds meer onder druk. Zo moest men corners toestaan en uit één van deze hoekschoppen werd de gelijkmaker gescoord met een kopbal, onhoudbaar voor EMK keeper Mark Faassen. Beide teams gingen hierna vol voor de winst, maar het was duidelijk dat aan beide kanten veel krachten verspeeld waren. Echt doelgevaar kwam hierna niet meer. Uitstekende wedstrijdleiding oor de 17-jarige scheidsrechter Torremans.

Christian Messerschmidt werd door de EMK supporters gekozen als Man of the Match.

EMK: Mark Faassen, Bart Hermens, Tom Diender, Christian Messerschmidt, Ronnie Jansen, Dennis Degens, Rick van den Bogaard, Rick Slaats, Ruud Boerema, Johan Janssen, Hein van den Bosch.

Boskant: Mike van der Heijden, Geert van Gils, Rob van der Heijden, Rick van der Zanden, Frank van der Heijden, Roy van der Linden, Rens van de Wijdeven, Jim van der Zanden, Mark van der Heijden, Maikel Merks, Vincent Staals.

Uitslagen 4G 17 december

Stand 4G 17 december