EMK – Braakhuizen 6 – 1

Geplaatst op: zondag 14 mei 2017 om 21:15.

In een sportieve wedstrijd met een uitstekende scheidsrechter greep EMK de laatste strohalm in de strijd om klasse behoud. Alleen met winst was EMK zeker van het spelen in de nacompetitie. Tegenstander Braakhuizen was al zeker van een nieuw seizoen in de 3e klasse.

In de 11e minuut ging een schot van Ruud Boerema nog over het Braakhuizen doel. Na een misverstand in de Braakhuizen verdediging was het de felle Tom van Elst die profiteerde en EMK op een 1-0 voorsprong schoot. De vreugde over deze treffer was van korte duur, want na een fout van de EMK doelman in de 19e minuut kwam Braakhuizen langszij (1-1). In de 24e minuut nam de vrijstaande Rick Slaats de bal vol op de wreef en schoot snoeihard de 2-1 binnen. Tom van Elst was er in de 28e minuut weer als de kippen bij na een misverstand in de Braakhuizen verdediging en bracht EMK op een 3-1 voorsprong. In de 39e minuut ging een schot van Braakhuizen via de lat over het EMK doel. Een minuut voor tijd was het Christian Messerschmidt die voor het doel een vrije trap van Ronnie Jansen binnen schoot (4-1). Met deze voorsprong gingen beide teams de rust in.

Na een overtreding op Messerschmidt in de 72e minuut kreeg EMK een penalty te nemen. Rick Slaats schoot deze bekwaam in het Braakhuizen doel, 5-1. Na een mooie pass van Dennis Degens schoot Ronnie Jansen de bal in de 76e minuut over het Braakhuizen doel. Tom Diender bracht de 6-1 einstand op het scorebord na een voorzet van invaller Robbie van de Ven.

EMK moet nu via de nacompetitie proberen zich in de 3e klasse te handhaven.

Tom van Elst was deze wedstrijd Man of the Match aan EMK zijde.

Uitslagen:

Uitslagen 3D 14 mei