EMK C1 – Geldrop C5 2 – 1

Geplaatst op: zaterdag 3 oktober 2015 om 22:00.

Beide teams hadden hetzelfde tactisch plan voor deze wedstrijd gekozen: aanvalluh! Toch was er voor de oplettende toeschouwer één nadrukkelijk verschil: EMK viel aan als team, terwijl Geldrop probeerde door een individuele actie de wedstrijd te laten kantelen. Zo ontstond er een mooi- en sportief voetbalgevecht waarbij de verschillen klein waren. Halverwege de eerste helft kwam EMK na een goed uitgevoerde aanval op een 1-0 voorsprong die mee de rust in werd genomen.

In de tweede helft was het spelbeeld lange tijd een kopie van de eerste helft. Door een communicatiefout tussen verdediging en keeper kwam de gelijkmaker tot stand, 1-1. Beide teams weigerde concessie te doen aan het gekozen tactisch plan en bleven hartstochtelijk aanvallen. Toch kantelde stapje voor stapje de wedstrijd: Geldrop kreeg licht de overhand en EMK kon zich slechts beperken tot uitverdedigen. Toen EMK tegen de veldverhouding in op een 2-1 voorsrpong kwam, zette Geldrop nog een tandje bij op zoek naar in de lucht hangende gelijkspel. EMK ging als één ploeg verdedigen. Uiteraard ging het ook na het laatste fluitsignaal nog over een als niet opzettelijke beoordeelde handsbal binnen de 16-meter van EMK, wat tot grote teleurstelling leidde bij Geldrop. Toch was de overwinning van EMK zeker op basis van de eerste helft verdiend te noemen.

EMK heeft vandaag opnieuw een mooie groei en ontwikkeling laten zien !

De stand na de wedstrijden van vandaag:

Stand C1 per 3-10