EMK C1 – Nuenen C8 5 – 5

Geplaatst op: zondag 30 augustus 2015 om 10:15.

Met slechts enkele trainingen in de benen, stond de eerste bekerwedstrijd op het programma: ook nog een heuse bekerderby tegen Nuenen. Vanaf het eerste fluitsignaal was er sprake van 2 teams die lekker onbevangen streden voor de overwinning en met een aanvallende speelwijze de wei in waren gestuurd. Nuenen dicteerde het spel in de openingsfase, maar uit de eerste beste aanval was het EMK dat brutaal de leiding nam: 1-0. EMK kon niet lang genieten van de voorsprong, het was Nuenen dat veel voorwaartse druk ontwikkelde en al snel een 1-2 voorsprong nam. Net voor rust kwam EMK weer langszij maar uit de volgende tegenaanval kwam de 2-3 tot stand.

Na een extra drinkpauze i.v.m. het broeierige weer ging de strijd weer verder. Het aanvalsspel van beide teams zorgde voor een boeiende- maar ook sportieve wedstrijd, waarbij het spel op en neer golfde. EMK kwam op 3-3, Nuenen nam weer een voorsprong 3-4, EMK kwam weer op gelijke hoogte 4-4, Nuenen kwam weer op voorsprong 4-5. In de slotfase van het duel werd er gestreden om elke meter, werden de laatste krachten aangesproken, probeerde Nuenen de overwinning veilig te stellen, maar was er een bijzonder sportief moment dat zorgde voor de 5-5 eindstand: bij een laatste aanval van EMK ging de bal wel/niet over de doellijn. De grensrechter van Nuenen(!) gaf echter aan dat de bal duidelijk over de doellijn was. Zeldzaam sportief maar wel zoals het hoort, klasse!

Beide teams en het publiek hadden genoten van een erg leuke wedstrijd.