EMK C1 – RKVVO C6 3 – 2

Geplaatst op: zondag 17 april 2016 om 20:30.

In de laatste thuiswedstrijd van het seizoen had EMK zich voorgenomen om goed- en verzorgd te voetballen én de drie punten op het Wettenseind te houden. De coaches Frank en Antwan hadden de organisatie goed neergezet en vanuit deze organisatie begon EMK goed aan de wedstrijd. In het begin van de wedstrijd was EMK duidelijk de bovenliggende partij en het creëerde door goed combinatievoetbal ook een aantal prima doelkansen, waarvan er twee werden omgezet in doelpunten, 2-0. RKVVO kon daar aanvankelijk niet heel veel tegenover zetten, hoewel het voetballend stap-voor-stap beter in de wedstrijd kwam. De rust met een 2-0 voorsprong leek voor EMK comfortabel.

Na rust kon EMK de voorsprong prima verdedigen en het kwam niet echt in gevaar: er werden weinig tot geen kansen weggegeven, hoewel EMK in de tweede helft ook niet meer veel kon creëren . De wedstrijd kantelde echter door een indirecte vrije trap, toegekend na een terugspeelbal. Deze werd door RKVVO omgezet in de aansluitingstreffer, 2-1. EMK moest zich nu uitsluitend beperken tot uitverdedigen en de bal soms zonder na te denken weg te rossen. De druk op het EMK doel werd groter en groter en de gelijkmaker hing in de lucht. Uiteindelijk viel deze ook na een scrimmage voor het doel waarna na miscommunicatie de bal in het doel verdween, 2-2. RKVVO rook dat er wellicht meer inzat vanmiddag en besloot alles op de aanval te gooien, wat resulteerde in ballen tegen paal, lat en voorlangs het doel. Terwijl iedereen genoegen leek te nemen met een gelijkspel (waarbij RKVVO dit beschouwde als een verliespunt en EMK waarschijnlijk als een winstpunt), begon EMK aan een laatste counter die uiteindelijk eindigde bij Noah Habets die met een schot van afstand de keeper van RKVVO volledig verraste., 3-2. Dit was tegelijk de eindstand.

Een wellicht ‘gestolen’ overwinning maar een beloning voor veel wedstrijden waarin het op het laatst misging: klasse boys !

EMK C1 2015 2016