EMK C1 – St.Michielsgestel C2 1 – 2

Geplaatst op: zondag 27 maart 2016 om 08:45.

Vandaag moesten de boys van EMK C1 aantreden tegen de ploeg uit St.Michielsgestel die net een plek hoger op de ranglijst stond. Vanaf het begin van het duel waren beide ploegen aan elkaar gewaagd en werd er met volle inzet gestreden om de punten. EMK begon prima aan het duel en was met name aanvallend gevaarlijk maar het moest oppassen voor de op snelheid uitgevoerde tegenaanval, waarbij via het middenveld razendsnel werd omgeschakeld. Toch stond de ploeg goed en was er sprake van een evenwichtige- sportieve wedstrijd. Nadat EMK uit een prima uitgevoerde aanval op een 1-0 voorsprong was gekomen, kon de ploeg niet heel lang genieten van de voorsprong. Om de wedstrijd ‘dood’ te kunnen maken heeft EMK nog niet genoeg ‘mannetjes’ in het team, hoewel het team nog steeds week-na-week groei en ontwikkeling doormaakt. De 1-1 ruststand was een terechte afspiegeling van de verhoudingen op het veld.

Na rust bleef het spelbeeld lang identiek aan de eerste helft, maar EMK moest nu alle zeilen bijzetten om de voorkomen dat de wedstrijd ging kantelen. Langzaam werd duidelijk dat bij de ploeg uit Nuenen met name ver moest inzakken om zich St. Michielsgestel van het lijf te houden. Ook werd de slag op het middenveld nu voornamelijk verloren en de druk op de verdediging en het doel van Gilles werd groter. Na een klein foutje achterin viel de tegentreffer van St. Michielsgestel (1-2), een stand die na het verstrijken van de speeltijd de eindstand bleek te zijn.

Uitslagen zaterdag 26 maart:

Uitslagen C1 zaterdag 26-3

Stand na zaterdag 26 maart:

Stand 4e klasse 4.18 per 26-3

EMK C1 2015 2016