EMK – Cranendonck 0 – 4

Geplaatst op: zondag 18 februari 2024 om 20:35.

Voor aanvang van het duel werd duidelijk dat Christian Messerschmidt vanmiddag na lang blessureleed en een terugkeer in een lager team, weer in de basisopstelling was opgenomen. Ondanks het zware veld startte EMK aanvankelijk goed en ging de eerste doelkans via Kevin Aarts rakelings langs het doel. Cranendonck nam hierna langzaam het initiatief in de wedstrijd over wat ook resulteerde in de eerste kans, die door de verdediging onschadelijk werd gemaakt. EMK speelde opportunistisch vanmiddag, hanteerde veelvuldig de lange bal maar slaagde er niet in om de bal lang in de ploeg te houden en daardoor meer aan voetballen toe te komen. Typerend was het vele balverlies waardoor met name het middenveld maar moeilijk grip kreeg op de tegenstander. Na een kleine 20 minuten zette Cranendonck een goede aanval op die uitstekend werd afgerond; 0-1. Het initiatief bleef grotendeels bij de gasten, die kort voor rust de kans kregen om de wedstrijd in het slot te gooien maar de bal werd net naast het doel geschoten.

Na rust kwam EMK goed uit de kleedkamer en nam het direct het initiatief, was een uitbraak over de linkervleugel kansrijk maar deze werd vanwege buitenspel afgefloten. Direct hierna ontstond er op de helft van EMK een soortgelijke situatie waar Cranendonck ontsnapte aan de buitenspelval en de wedstrijd voortijdig leek te beslissen; 0-2. EMK probeerde nog te wedstrijd te laten kantelen via een kans net over het doel van Cranendonck en een uitstekende actie van Lucas van der Leij, welke net voorlangs het doel verdween. Het zware veld eiste haar tol en stap voor stap verdween het laatste stukje energie uit de ploeg van EMK, waar Cranendonck dankbaar gebruik van maakte door de wedstrijd een kleine 20 minuten voor het einde te beslissen; 0-3. Typerend voor de wedstrijd was een aanval van Cranendonck in de slotfase van de wedstrijd, welke via een verdediger van EMK in het doel verdween; 0-4. Wellicht was de uitslag enigszins geflatteerd, maar het vertoonde veldspel van de thuisploeg was niet goed genoeg vanmiddag.

Aanstaande woensdag wacht de inhaalwedstrijd tegen Knegselse Boys (aanvang 20:00, sportpark Oude Landen te Nuenen).