EMK D1 – De Valk D1 3 – 1

Geplaatst op: zondag 15 november 2015 om 09:15.

De neutrale toeschouwer zal in het begin van de wedstrijd hebben gedacht dat de geel-zwarten vanaf het begin het initiatief naar zich toe hadden getrokken, maar De Valk speelde in het geel-zwart en EMK vandaag in het oranje. Het was toch met name De Valk dat vooruit durfde te voetballen en EMK achteruit drong. Bij de eerste de beste counter was het EMK dat volledig tegen de verhouding in een 1-0 voorsprong nam. Na deze openingstreffer kantelde de wedstrijd volledig en was het EMK dat domineerde en diverse kansen creëerde. De 3-0 ruststand was een logisch gevolg.

Na rust was de wedstrijd meer in evenwicht en waren de doelkansen nog maar op één hand te tellen. Het was nog steeds EMK dat voornamelijk op de helft van De Valk speelde, maar de echte scherpte was uit de ploeg verdwenen. In de slotfase was er een mooie solo van de aanvoerder van De Valk die voor de eretreffer zorgde, 3-1.

Een regelmatige overwinning van EMK D1, maar de ploeg kan beter dan dat het vanmiddag heeft laten zien.

EMK D1 2015 2016